خبر اولسیاسی

«هادی العامری»: اطلاعات موثقی از قصد ترکیه برای حمله به سنجار وجود دارد/ارتش ترکیه حملات خود به عراق را متوقف کند

رئیس ائتلاف الفتح از مقامات ترکیه خواست حمله به اراضی عراق را متوقف کنند.

میدل ایست نیوز: «هادی العامری»، رئیس ائتلاف الفتح از مقامات ترکیه خواست حمله به اراضی عراق را متوقف کنند.

العامری با بیان اینکه اطلاعات امنیتی موثقی وجود دارد که ارتش ترکیه قصد دارد به کوه‌های سنجار حمله کند، از دولت ترکیه خواست تا دست از اقدامات خصمانه بردارد، اقداماتی که به سود منافع دو کشور نیست و تاثیرات پررنگی بر مناسبات بین‌المللی برجای می‌گذارد.

وی افزود: ما از دولت ترکیه انتظار داشتیم که به صورت کامل از اراضی عراق چه از منطقه بعشیقه یا نوار مرزی که اخیرا به اشغال خود در آورده است، عقب‌نشینی کند نه اینکه به اشغالگری بیشتر دست یازد.

العامری در پایان با تاکید بر اینکه دولت عراق باید همه اقدامات لازم را برای بازداشتن از هرگونه تعرض به اراضی عراق اتخاذ کند، اظهار داشت: نیروهای مسلح عراق، الحشد الشعبی و دستگاه‌های امنیتی قادر به دفاع و صیانت از خاک مقدس میهن هستند.

 ریاست جمهوری ترکیه پیشتر اعلام کرده بود عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق علیه عناصر حزب کارگران کردستان (پ ک ک) با هماهنگی بغداد و اربیل انجام شده است.

«ابراهیم قالن»، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در گفت وگویی اظهار داشت: عملیات ترکیه علیه پ ک ک در شمال عراق چه در گذشته و چه در آینده با هماهنگی بغداد و اربیل انجام شده و می شود.

وی در ادامه گفت که ترکیه از توافق سنجار بین بغداد و اربیل در خصوص اخراج کامل نیروهای پ ک ک از سنجار استقبال می کند.

قالن تاکید کرد که فعالیت های  تروریستی علیه ترکیه از هر منطقه در خاک عراق و نه فقط سنجار، نباید ادامه داشته باشد.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه تصریح کرد که سنجار گام اول و تنها یک شروع برای پایان دادن به حضور عناصر پ ک ک در عراق است و ترکیه از این گام استقبال کرده است.

از طريق
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا