خبر اولسرخط خبرها

دمشق: حمله امروز امریکا پیامی منفی درباره سیاست های دولت جدید امریکا می دهد

وزارت امور خارجه سوریه حمله هوایی بامداد امروز نیروهای امریکایی در خاک سوریه را به‌شدت محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت امور خارجه سوریه حمله هوایی بامداد امروز نیروهای امریکایی در خاک سوریه را به‌شدت محکوم کرد.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه که عصر امروز (جمعه 26 فوریه) منتشر شده آمده که این حمله خلاف قوانین بین‌المللی و آیین‌نامه های سازمان ملل متحد است.

این بیانیه نسبت به پیامدهای این حمله و احتمال افزایش تنش‌ها در منطقه هشدار داده و تأکید کرده که این اقدام خصمانه پیامی منفی درباره سیاست‌های دولت جدید امریکا می‌دهد.

در این بیانیه آمده که دولت بایدن باید براساس قوانین بین‌المللی و نه مانند دولت سابق امریکا براساس قانون جنگل عمل کند.

وزارت خارجه سوریه از امریکا خواسته که رویکرد خصمانه خود درقبال سوریه را تغییر دهد و از حمایت گروه‌های تروریستی که ملت و حکومت سوریه را هدف قرار می‌دهند دست بردارد و به بهره‌برداری از این گروه‌ها پایان دهد.

«جان کربی»، سخنگوی وزارت دفاع امریکا، خبر داد که این حمله با اجازه رئیس‌جمهور امریکا و در واکنش به حملات اخیر در عراق و تهدیدهای مدام علیه نیروهای امریکایی و نیروهای ائتلاف بوده است.

کربی تأکید کرده که در این حمله چند تأسیسات نظامی در یک پاسگاه مرزی هدف قرار گرفته و افزوده که این تأسیسات متعلق به شماری از «گروه‌های مسلح وابسته به ایران ازجمله کتائب حزب الله و کتائب سیدالشهداء» بوده است.

به گفته کربی این واکنش نظامی متناسب با اقدامات دیپلماتیک و پس از مشورت با شرکای امریکا در ائتلاف بین المللی انجام شده است.

او گفت که این حمله پیامی روشن است که نشان می‌دهد رئیس جمهور امریکا با جدیت حفاظت از نیروهای امریکایی و ائتلاف را پیگیری می‌کند.

کربی تأکید کرد که امریکا در پی برخورد با عاملان حملات راکتی به دور از افزایش تنش با ایران بود.

در واکنش به این عملیات، «لوید اوستن»، وزیر دفاع امریکا، تأکید کرد که «بابت آنچه هدف قرار داده‌ایم مطمئنیم و می‌دانیم کجا را زده‌ایم» و افزود که این گروه مسلح همان کسانی هستند که حملات اخیر را انجام داده‌اند.

منبع
خبرگزاری رسمی سوریه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا