سرخط خبرهاسیاسی

الکاظمی یک کمیته بلندپایه امنیتی را مأمور تحقیق درباره حوادث ناصریه کرد

این کمیته به ریاست سرلشکر باسم الطائی و عضویت شماری از فرماندهان بلندپایه وزارت دفاع و کشور و سازمان امنیت ملی عراق برای تحقیق درباره حوادث سه روز گذشته در ناصریه تشکیل شده است.

میدل ایست نیوز: واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق، خبر داد که «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، دستور تشکیل کمیته‌ای بلندپایه برای بررسی حوادث ناصریه را داده است.

این واحد اعلام کرد که این کمیته به ریاست سرلشکر باسم الطائی و عضویت شماری از فرماندهان بلندپایه وزارت دفاع و کشور و سازمان امنیت ملی عراق برای تحقیق درباره حوادث سه روز گذشته در ناصریه تشکیل شده است.

در این حوادث چند تن جان باخته و ده‌‌ها نفر از معترضان و نیروهای امنیتی زخمی شده‌اند.

واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق اعلام کرده که این کمیته به محض ورود به ناصریه فعالیت خود را آغاز کرده است.

پیش از این پلیس استان ذی قار در بیانیه‌ای از همه بزرگان ناصریه خواست که برای آرامش کردن اوضاع شهر وارد عمل شوند.

پلیس استان در بیانیه‌ای تأکید کرد که با وجود فشارهای شدید و آزارهایی که از جانب تظاهرات‌کنندگان با پرتاب سنگ و روش های دیگر می‌بیند از هیچ تلاشی برای حفاظت از امنیت و ثبات استان و حفظ اموال عمومی و زیرساخت‌های شهر کوتاهی نمی‌کند.

این بیانیه خطاب به معترضان افزوده که مردم ذی‌قار پیوندهای خانوادگی و عشایری گوناگونی با نیروهای پلیس دارند و همه فرزندان یک استان و برادران و دوستان شما هستند، به آنان حمله نکنید و غرض‌ورزان را با این کارتان شاد نسازید.

پلیس استان افزوده که با جدیت به مسئولیت خود در حفظ آرامش و امنیت شهر ادامه دهد و از همه می‌خواهد که با موضع‌گیری شرافتمندانه به ناآرامی‌ها که موجب سوگواری و رنج دیدن دیگران می‌شود پایان دهند و مطالبات مشروع خود را از روش‌های مسالمت‌آمیز پیگیری کنند.

در این بیانیه پلیس ذی قار ابراز امیدواری کرده که بزرگان قوم در هر مقام و منزلتی که هستند برای حفاظت از خون‌های مردم وارد عمل شوند و افزوده که به همه اطمینان می‌دهیم که به مسئولیت‌های خود برای کاهش جرم‌وجنایت و اقدامات غیر قانونی ادامه خواهیم داد و امنیت ناصریه و ذی قار را حفظ خواهیم کرد.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا