اجتماعیسرخط خبرها

حضور وزیر مهاجرت عراق در سلیمانیه برای حل پرونده آوارگان

وزیر مهاجرت و امور مهاجران عراق پنجشنبه برای حل پرونده آوارگان در استان سلیمانیه، به این استان خواهد رفت.

میدل ایست نیوز: «ایوان فائق جابرو»، وزیر مهاجرت و امور مهاجران عراق روز پنجشنبه برای حل پرونده آوارگان به استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق می رود.

«سامر مشکور»، مدیر اداره مهاجرت و امور مهاجران سلیمانیه به «شفق نیوز» گفت: وزیر مهاجرت و امور مهاجران عراق با هماهنگی استاندار سلیمانیه و همکاری اداره مهاجرت و امور مهاجران این استان، پنجشنبه برای دیدن از اردوگاه های آوارگان به این استان می آید.

وی افزود: وزیر مهاجرت و امور مهاجران عراق در این سفر به صورت میدانی از نیازهای اردوگاه ها و مشکلاتی که مانع از بازگشت آوارگان به مناطق اصلیشان می شود، مطلع خواهد شد و راه حل های مناسبی برای حل این پرونده ارائه خواهد کرد.

مشکور بیان کرد استان سلیمانیه 5 اردوگاه آوارگان (عربت، اشتی، قورتو، تازیده و باریکه) دارد که نزدیک به 2 هزار و 452 خانواده آواره در آن زندگی می کنند.

وزارت مهاجرت و امور مهاجران عراق تاکنون همه اردوگاه ها عراق به جز اردوگاه های اقلیم کردستان و دو اردوگاه در نینوا و الانبار را تعطیل کرده است.

این اقدام وزارت مذکور با انتقاد سازمان های بین المللی مرتبط با حقوق بشر مواجه شد اما وزارت مهاجرت اعلام کرده است هیچ اجباری در بازگرداندن آوارگان وجود نداشته و آنها خود بازگشت به مناطقشان را انتخاب کردند.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا