سرخط خبرها

مشارکت وزیر خارجه عراق در نشست مجازی پیمان ناتو

وزیر امور خارجه عراق در نشست مجازی نمایندگان عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) حضور یافت.

میدل ایست نیوز: «فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه عراق، در نشست مجازی نمایندگان عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) حضور یافت.

براساس بیانیه رسمی وزارت خارجه عراق، حسین در این نشست درباره همکاری‌های ناتو و عراق و مأموریت نیروهای ناتو در عراق با دیگر اعضا تبادل نظر کرد.

«ینس استولتنبرگ»، دبیر کل سازمان ناتو، نیز در این نشست درباره روند گفت‌وگوهای سیاسی و نظامی طولانی مدت میان این سازمان و عراق و تماس‌های منظم خود با مقامات عراقی ازجمله نخست وزیر و وزیر خارجه توضیح داد.

استولتنبرگ تأکید کرد که حضور نیروهای ناتو در عراق به خواست دولت این کشور و با هدف تقویت نهادها و نیروهای عراقی است تا بتوانند امنیت و ثبات را در عراق تضمین کنند و مانع از بازگشت تروریسم و داعش شوند.

او گفت که هیئت ناتو در عراق به فعالیت‌های خود در عرصه مستشاری و آموزشی و تقویت توان نظامی عراق با رعایت کامل حاکمیت ارضی عراق ادامه می‌دهد و این فعالیت‌ها همه با موافقت کامل دولت عراق و هماهنگی کامل با طرف‌های تأثیرگذار بین المللی ازجمله ائتلاف بین المللی و اتحادیه اروپا و سازمان ملل است.

حاضران در این نشست همچنین موفقیت عراق در میزبانی از پاپ فرانسیس را که نشان دهنده بهبود آشکار و عملکرد حرفه‌ای دستگاه‌های امنیتی عراق است تبریک گفتند.

دبیرکل ناتو روز گذشته در تماس تلفنی با وزیر خارجه عراق از وی برای شرکت در این نشست دعوت کرد.

 

منبع
وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا