خبر اولسیاسی

روسیه کنترل یک میدان گازی مهم در سوریه را به دست گرفت

با عقب نشینی توافقی نیروهای وابسته به ایران از اطراف یک میدان گازی مهم در سوریه، نیروهای روسیه کنترل آن را به دست گرفتند.

میدل ایست نیوز: با عقب نشینی توافقی نیروهای وابسته به ایران از اطراف یک میدان گازی اصلی در سوریه، نیروهای روسیه کنترل این میدان گازی مهم را به دست گرفتند.

به گزارش منابع میدانی صبح جمعه یک کاروان نظامی در 7 خودروی زرهی و 3 تانک متشکل از نیروهای تیپ 5 مورد حمایت روسیه وارد شرکت میدان گازی توینان در مرز استان های حمص و رقه سوریه شدند.

به گفته این منابع، پیش از ورود این کاروان، نیروهای وابسته به ایران که مدت ها در این منطقه حضور داشتند از این میدان گازی خارج شدند.

سرمایه گذاری در میدان گازی توینان که در 80 کیلومتری جنوب غربی شهر رقه است به شرکت هیسکو که به یک تاجر سوری ـ روسی به نام جورج حسوانی تعلق دارد واگذار شده است.

این میدان گازی که در سال 2008 به بهره برداری رسید روزانه 3 میلیون متر مکعب گاز و 60 تُن گاز خانگی تولید می کند.

این میدان گازی شامل هشت چاه می شود و بیش از 450 کارمند در آن کار می کنند که 50 تن از آنها کارمند شرکت گاز سوریه و بقیه کارمندان شرکت هیسکو هستند.

سوریه ماه های اخیر شاهد چند تقسیم و جابه جایی مناطق نفوذ میان نیروهای وابسته به روسیه و نیروهای وابسته به ایران در سوریه بوده است، ازجمله نیروهای روسیه فرودگاه «تیفور» را تخلیه کردند و به نیروهای وابسته به ایران تحویل دادند و در عوض این نیروها فرودگاه نظامی تدمر را به نیروهای روسیه تحویل دادند.

روسیه از تابستان گذشته میدان های نفتی تیم و الورد در دیرالزور را هم در کنترل خود دارد همچنان که میدان های نفتی الحسیان و الحمار در حومه البوکمال از سال 2017 در کنترل نیروهای وابسته به ایران است.

همچنین بخوانید:

استقرار نامنتظره نیروهای روسیه در «کریدور ایرانی» در سوریه

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا