سرخط خبرها

نتایج یک نظرسنجی: فتح و حماس در انتخابات آتی اکثریت پارلمانی را به دست نخواهند آورد

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد در شرایط کنونی جنبش فتح و حماس اکثریت پارلمانی را به دست نخواهند آورد و ناچار به ائتلاف با یکدیگر یا با احزاب کوچک‌تر برای تشکیل دولت خواهند شد.

میدل ایست نیوز: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد در صورتی که انتخابات پارلمانی فلسطین در ماه مه برگزار شود، جنبش فتح و حماس اکثریت پارلمانی را به دست نخواهند آورد و ناچار به ائتلاف با یکدیگر یا با احزاب کوچک‌تر برای تشکیل دولت خواهند شد.

انتخابات پارلمانی فلسطین در 22 مه 2021 و انتخابات ریاست جمهوری آن در 31 ژوئیه برگزار خواهد شد.

بر اساس نظرسنجی که مرکز پژوهش‌های سیاسی فلسطین انجام داده است، در صورتی انتخابات امروز برگزار شود، فهرست فتح 43 درصد آرا، حماس 30 درصد آرا و احزاب کوچک دیگر بقیه آرا را به دست خواهند آورد.

این نظرسنجی نشان می دهد گروه سیاسی به رهبری محمد دحلان، از رهبران سابق فتح که با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان اختلاف دارد و اکنون ساکن امارات است، 10 درصد آرا را به دست خواهد آورد همچنین ناصر القدوة که از فتح اخراج شده و فهرست مستقلی برای حضور در انتخابات تشکیل داده است، موفق به کسب 7 درصد آرا خواهد شد.

مرکز پژوهش‌های سیاسی فلسطین این نظرسنجی را بر اساس مصاحبه رو در رو با 1200 فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه انجام داده است.

در همین رابطه، «خلیل الشقاقی»، مدیر مرکز نظرسنجی مذکور گفت: اغلب مردم معتقدند که فتح تعامل بهتری با نگرانی‌های رای دهندگان از جمله بازگرداندن وحدت ملی، بهبود اقتصاد و برچیدن محاصره اسرئیل و مصر علیه نوار غزه دارد اما از چنددستگی داخلی رنج می برد ولی در مقابل مشکل حماس این است که قادر به تعامل با چالش‌های بزرگ نیست.

همچنین بخوانید:

نگرانی مصر و اردن از پیروزی جنبش حماس در انتخابات فلسطین

 

از طريق
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا