خبر اولسرخط خبرها

وزارت برق عراق: مسائل مربوط به پرداخت بدهی های ایران در حال حل شدن است

سخنگوی وزارت برق عراق علت خودداری ایران از تأمین گاز برای عراق را به انباشته شدن طلب های ایران مربوط دانست که حجم آن به 2 میلیارد و 600 میلیون دلار رسیده است.

میدل ایست نیوز: وزارت برق عراق از افزایش همکاری ها با وزارت نفت برای اجرای سریع تر پروژه های مشترک با هدف افزایش تولید برق عراق تا فصل تابستان خبر داد.

به گزارش الفرات نیوز، «احمد العبادی»، سخنگوی وزارت برق عراق، تأکید کرد که این وزارتخانه با وجود مشکلات مالی و کمبود اختصاصات لازم توانسته با افزایش تلاش ها برای نوسازی برخی نیروگاه های تولید برق، تولید برق کشور را به 19 هزار مگاوات برساند.

او گفت که برنامه این وزارتخانه آن است که تولید برق کشور را تا پیش از فصل تابستان به 22 هزار مگاوات برساند به خصوص که نیروگاه های حرارتی صلاح الدین و ناصریه وسماوه وارد شبکه تولید می شوند و ظرفیت تولید برق نیروگاه بسمایه نیز افزایش خواهد یافت.

العبادی گفت که ایران در حال حاضر 22 میلیون فوت مکعب گاز به عراق صادر می کند که پیش از این حجم صادرات گاز ایران 50 میلیون فوت مکعب بود و ابراز امیدواری کرد که ایران صادرات گاز خود را افزایش دهد تا ثبات وضعیت برق کشور پابرجا بماند.

او افزود که خودداری ایران از تأمین گاز برای عراق به انباشته شدن طلب های ایران مربوط می شود که حجم آن به 2 میلیارد و 600 میلیون دلار رسیده و تأکید کرد که این اموال در بانک تجارت عراق تضمین شده و تنها مانع پرداخت آن تحریم های بانکی علیه تهران است.

وی تأکید کرد که این مسئله در حال حل میان دو طرف است تا  ایران دوباره حجم صادرات گازی خود را به 50 میلیون فوت مکعب برگرداند.

سخنگوی وزارت برق عراق همچنین تأکید کرد که اقدامات لازم برای بهره برداری نیروگاه تولید برق از انرژی خورشیدی در استان های نجف و کربلا و بابل و دیوانیه و مثنی انجام شده و از این طریق هم 755 مگاوات به تولید برق عراق افزوده خواهد شد که این نیز تا پیش از تابستان خواهد بود.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا