سرخط خبرها

رایزنی وزیر خارجه اردن و نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه درباره بحران سوریه

ایمن الصفدی و پدرسن در مکالمه ای تلفنی درباره تلاش ها برای دستیابی به یک راه حل سیاسی برای بحران سوریه رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: «ایمن الصفدی»، وزیر خارجه اردن و «گیر پدرسن»، نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه امروز چهارشنبه در تماس تلفنی تلاش‌ها برای دستیابی به یک راه حل سیاسی برای بحران سوریه را بررسی کردند.

وزیر خارجه اردن در این گفت‌وگوی تلفنی با پدرسن اعلام کرد کشورش از تلاش‌های سازمان ملل برای دستیابی به یک راه حل سیاسی جهت بحران سوریه مطابق با قطعنامه 2254 و نیز سوق دادن طرف‌های سوری به سمت پیشرفت در روند سیاسی از جمله روند نشست‌های کمیته قانون اساسی حمایت می‌کند.

وی تأکید کرد، همزمان با تلاش برای پیشرفت در روند حل سیاسی بحران سوریه باید اقدامات عملی نیز برای بهبود شرایط معیشتی مردم این کشور اتخاذ شود که این کار به ایجاد ثبات در سوریه کمک می‌کند.

الصفدی بر اهمیت ادامه حمایت بین‌المللی از کشورهای میزبان آوارگان سوریه به ویژه در شرایط انسانی و بهداشتی بی‌سابقه که در اثر شیوع کرونا پیش آمده، تأکید کرد.

وی گفت، باید به توافقی که ماه میلادی گذشته در پنجمین کنفرانس بروکسل پیرامون حمایت از آینده سوریه و منطقه صورت گرفت، عمل شود و تلاش‌ها نیز برای دستیابی به تعهدات و کمک‌های مالی به آوارگان و کشورهای میزبان بیشتر شوند.

الصفدی و پدرسن بر سر ادامه هماهنگی و مشورت‌ها درباره تلاش‌ها برای دستیابی به راه حل سیاسی بحران سوریه و ارائه حمایت‌های لازم به آوارگان سوری حاضر در اردن و دیگر کشورهای میزبان توافق کردند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا