خبر اولسیاسی

ملک عبدالله: «فتنه» را پشت سرگذاشتیم و اردن در امنیت و ثبات است

ملک عبدالله تأکید کرد که تصمیم گرفته این موضوع را به‌صورت خانوادگی حل کند و شاهزاده حمزه دربرابر خانواده تعهد داده که به رسالت خاندان هاشمی پایبند باشد.

میدل ایست نیوز: «ملک عبدالله دوم»، پادشاه اردن، در نامه‌ای خطاب به ملت اردن درباره حوادث اخیر این کشور توضیح داد.

او در نامه به ملت اردن اطمینان داد که «فتنه به پایان رسیده» و اردن در امنیت و ثبات است و به یاری خدا و عزم و همبستگی ملت و فداکاری ارتش اردن در ثبات و امنیت خواهد ماند.

پادشاه اردن تأکید کرد که این کشور چالش‌ها و بحران‌های سختی را تجربه کرده و هربار قدرتمندتر از آنها بیرون آمده و افزود که بحران چند روز اخیر «از همه سخت‌تر و خطرناک‌تر نبود اما برای من از همه دردناک‌تر بود چون طرف‌های «فتنه» از درون و بیرون خاندان ما بودند و هیچ چیز با شوک و درد و خشمی که به عنوان یک برادر و شاه و رهبر این ملت تجربه کردم قابل مقایسه نیست».

او نخستین مسئولیت خود را خدمت به اردن و حمایت از ملت و قوانین کشور دانست و تأکید کرد که هیچ کس بالاتر از امنیت و ثبات اردن نیست و لازم بود که برای ادای این امانت اقداماتی انجام شود و افزود که در این موضوع به آیه «والکاظمین الغیظ» عمل کرده است.

ملک عبدالله تأکید کرد که تصمیم گرفته این موضوع را به‌صورت خانوادگی حل کند و شاهزاده حمزه دربرابر خانواده تعهد داده که به رسالت خاندان هاشمی پایبند باشد و منافع اردن را  بر هر چیز دیگر اولویت دهد و افزود که شاهزاده حمزه و خانواده‌اش در کاخ خود و برخوردار از حمایت شاه هستند».

او افزود که ابعاد موضوع در حال بررسی است و طبق قانون درباره آن اقدام خواهد شد و تأکید کرد که هر اقدام بعدی براساس معیار کلی منافع میهن و ملت خواهد بود.

پادشاه اردن با اشاره به مشکلات اقتصادی که با شیوع کرونا تشدید شده تأکید کرد که ملت دشواری‌های بسیاری را تجربه می‌کند و باید با اتحاد و هم‌بستگی برای حل مشکلات کوشید و با «وحدت کلمه وارد سده دوم تاریخ اردن شد».

اردن در روزهای گذشته شاهد حوادثی بود که رسانه ها از آن به تلاش برای کودتا توسط ولیعهد سابق و برادر پادشاه اردن یاد کردند.

دولت اردن در اظهاراتی رسمی تأکید کرد که تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد و در این باره حدود 14 تن بازداشت شده اند.

منبع
العربیه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا