سرخط خبرهاسیاسی

نخستین حضور مشترک پادشاه اردن و شاهزاده حمزه پس از اتفاقات اخیر این کشور

پادشاه اردن پس از بروز بحران اخیر در این کشور به همراه شاهزاده حمزه بن حسین به مناسبت یکصدمین سالگرد استقلال اردن در آرامگاه پادشاهی حضور یافت.

میدل ایست نیوز: ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن پس از بروز بحران اخیر در این کشور به همراه شاهزاده حمزه بن حسین به مناسبت یکصدمین سالگرد استقلال اردن در آرامگاه پادشاهی حضور یافت.

در این مراسم، ولیعهد، شاهزاده حسن بن طلال، فیصل بن حسین، علی بن حسین، هاشم بن حسین، راشد بن حسن، رعد بن زید، غازی بن محمد و طلال بن محمد پادشاه اردن را همراهی می کردند.

گفتنی است این نخستین حضور شاهزاده حمزه به همراه ملک عبدالله دوم پس از اتفاقات اخیر اردن است.

اردن به تازگی شاهد یک کودتا بوده است، شاهزاده حمزه بن حسین بزرگترین پسر «ملک حسین» به اتهام دسیسه چینی برای سرنگونی برادر ناتنی خود «عبدالله دوم» بازداشت شد. دستگاه اطلاعاتی اردن همچنین به صورت شبانه حدود ۲۰ تَن دیگر را به اتهام «تهدید علیه ثبات کشور» دستگیر کرد.

در میان افراد بازداشت شده اسامی شخصیت‌هایی همچون «شریف حسن بن زائد» یکی از اعضای خاندان سلطنتی اردن به همراه «باسم عوض الله» یکی از نزدیکان ملک عبدالله که مدتی در سمت وزیر دارایی اردن فعالیت کرده است، به چشم می‌خورد. مقامات اردنی بازداشت شاهزاده حمزه بن حسین را تکذیب کردند اما او با انتشار یک فایل صوتی ادعای آنها را رد کرد و گفت: «من در حال حاضر در بازداشت خانگی به سر می‌برم. معتقدم که دولت حاکم یک دولت بی کفایت و فاسد» است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا