خبر اولسرخط خبرها

پیش‌بینی عضو شاخص جریان صدر: نخست‌وزیر آینده «میلیون در صد» از جریان صدر خواهد بود

نایب رئیس مجلس عراق و از سران جریان صدر تأکید کرد که سفرای چند کشور اروپایی و عضو شورای امنیت پیغام داده اند که از کاندید نخست وزیری این جریان حمایت می‌کنند.

میدل ایست نیوز: «حسن الکعبی»، نایب رئیس مجلس عراق و از سران جریان صدر، تأکید کرد که نخست‌وزیر آینده «نه صد در صد که میلیون در صد از جریان صدر خواهد بود».

الکعبی در مصاحبه با شبکه عراقی «دجله» در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا نخست‌وزیر بعدی از جریان صدر خواهد بود یا نه، گفت: «نه صد در صد که میلیون در صد از جریان صدر خواهد بود اگر خودش نباشد هم کسی است که جریان صدر او را  بر سر کار می‌آورد».

او درباره اینکه این شخص چه کسی خواهد بود گفت که نمی‌داند و افزود که جریان صدر چهره‌های بسیاری دارد که مناسب این مقام هستند.

الکعبی درباره امکان تشکیل دولت توسط نخست‌وزیری از جریان صدر گفت که شرکایی که با آنها تفاهم کرده‌ایم همگی از این موضوع استقبال کرده‌اند.

او افزود: «این موضوع فقط در داخل عراق نیست، بلکه بسیاری سفرا ازجمله سفرای کشورهای اروپایی به ما گفته‌اند که ما از اینکه نخست‌وزیر از شما باشد خوشحال می‌شویم و کمکتان می‌کنیم».

این عضو شاخص جریان صدر تأکید کرد: «6-7 سفیر که نمی‌خواهم اسم کشورهایشان را بیاورم در سطح کشورهای عضو شورای امنیت به ما گفته‌اند که از شما حمایت می‌کنیم».

وی افزود که این سفرا گفته‌اند که جریان صدر در مجلس کنونی با اینکه اکثریت را داشت از «حق قانونی» خود در دستیابی به نخست‌وزیری انصراف داد و اکنون از این حق برخوردار است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا