سرخط خبرهاسیاسی

پلاسخارت: حمله راکتی به فرودگاه اربیل، تلاشی سبکسرانه برای تشدید تنش‌هاست

نماینده ویژه سازمان ملل در عراق رخدادهای شب گذشته در اقلیم کردستان، نمونه دیگری از تلاش‌های سبسکرانه برای تشدید تنش‌ها و تهدید ثبات عراق دانست.

میدل ایست نیوز: «جنین هنیس پلاسخارت»، نماینده ویژه سازمان ملل در عراق رخدادهای شب گذشته در اقلیم کردستان، نمونه دیگری از تلاش‌های سبسکرانه برای تشدید تنش‌ها و تهدید ثبات عراق دانست.

پلاسخارت در توئیتی نوشت: رخدادهای شب گذشته در اقلیم کردستان نمونه‌ای دیگر از تلاش‌های سبکسرانه برای دامن زدن به تنش‌ها و تهدید ثبات عراق است.

وی اظهار داشت: ما این اقدامات خشونت‌آمیز را محکوم می‌کنیم و از دولت فدرال و دولت محلی اقلیم کردستان می‌خواهیم سریعا برای ممانعت از تنش‌های بیشتر وارد عمل شوند.

در همین رابطه، «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق پیشتر دستور انجام تحقیقات فوری درباره حملات راکتی در اربیل و مناطق دیگر را صادر کرده بود.

«برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق هم در توئیتی تکرار حملات به تاسیسات در اربیل و بغداد را جنایتی تروریستی دانست و آن را محکوم کرده بود.

خبرگزاری کردی «روداو» شب گذشته از شنیده شدن صدای انفجار در نزدیکی فرودگاه اربیل خبر داده بود.

به گزارش این پایگاه خبری دستگاه مبارزه با تروریسم در اقلیم کردستان عراق تأکید کرده که یک راکت به سمت فرودگاه اربیل شلیک شده است.

«امید خوشناو» استاندار اربیل نیز این اخبار را تأیید و تأکید کرده که تحقیقات برای شناسایی مبدأ حمله آغاز شده و اطلاعات اولیه نشان‌دهنده آن است که این حمله خسارت جانی در پی نداشته است.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا