اجتماعیاقتصادیخبر اول

افزایش دو برابری مصرف مواد غذایی در ماه رمضان در عراق/ چه موادی محبوب ترند؟

نهادهای رسمی عراق تأکید می‌کنند که مصرف مواد غذایی به سبب سفره متنوع افطار در عراق به دو برابر می‌رسد.

میدل ایست نیوز: نهادهای رسمی عراق تأکید می‌کنند که مصرف مواد غذایی به سبب سفره متنوع افطار در عراق به دو برابر می‌رسد. براساس این آمارها خرما، برنج، عدس، و آب‌میوه پر مصرف‌ترین مواد غذایی در ماه رمضان در عراق هستند.

امسال نیز عراق ماه رمضان را در وضعیت کرونایی و در شرایطی نامناسب به لحاظ اقتصادی سپری می‌کند.

«حیدر عبدالواحد» رئیس اتحادیه کشاورزان عراق می‌گوید که مصرف خرمای عراق در ماه رمضان بیش از 300 هزار تُن است و می‌افزاید که 18 درصد تولید خرمای عراق فقط در ماه رمضان مصرف می‌شود.

عراق سالانه 2.2 میلیون تُن خرما تولید می‌کند و این ماده از اصلی‌ترین مواد حاضر در سفره افطار مردم عراق است.

«حمید النایف»، سخنگوی وزارت کشاورزی عراق، نیز تأکید می‌کند علاوه بر خرما، مصرف مرغ، تخم مرغ، عدس، آب میوه و برنج هم در عراق افزایش پیدا می‌کند و مصرف مواد غذایی اصلی به حدود دو برابر می‌رسد.

براساس آمارهای دستگاه مرکزی آمار عراق، این کشور سالانه 2300 تُن عدس و 174 هزار تُن برنج مصرف می‌کند که 50 هزار تُن از آن مربوط به ماه رمضان می‌شود.

عدس ماده اصلی در سوپ عدس است که سوپ محبوب (شوربة عدس) مردم عراق به‌خصوص در ماه رمضان است.

کمبود گاوداری‌ها در عراق باعث شده که این کشور تقریبا همه نیاز خود از شیر را وارد کند. شیر هم از موادی است که مصرف آن در ماه رمضان افزایش پیدا می‌کند.

آب میوه هم از مواد پرمصرف در ماه رمضان است. براساس آمارهایی که شرکت‌های تولیدکننده آب‌میوه در عراق می‌دهند مصرف روزانه آب‌میوه در ماه رمضان در عراق به 700 هزار لیتر می‌رسد.

بی تردید شکر نیز از مهم‌ترین موادی است که مصرف آن در ماه رمضان افزایش چشمگیری پیدا می‌کند اما آمار دقیقی در این باره وجود ندارد.

 

همچنین بخوانید:

رمضان و پنج غذای عراقی پرطرفدار+عکس و فیلم

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا