سرخط خبرهاسیاسی

دیدار وزیر امور خارجه ایران با وزیر دفتر سلطان عمان/ کویت مقصد بعدی ظریف

وزیر امور خارجه ایران در آخرین دیدار خود در مسقط با ارتشبد نعمانی وزیر دفتر سلطان عمان رایزنی کرد.

میدل ایست نیوز: «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران در ادامه دیدار و گفت وگو با مقامات عمانی در مسقط صبح روز پنجشنبه با ارتشبد نعمانی، وزیر دفتر سلطان عمان به رایزنی و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به برخی حوزه های مورد نیاز برای تلاش دو طرف به منظور حصول به نتایج و در چارچوب نظرات مقامات عالیه دو کشور، از مجموعه همکاری ها در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و همچنین منطقه ای ابراز رضایت کرد.

دکتر ظریف همچنین طرف عمانی را در جریان آخرین تحولات مربوط به گفت وگوهای جمهوری اسلامی ایران با گروه کشورهای 4+1 و تحولات منطقه در ارتباط با ایران قرار داد.

ارتشبد نعمانی، وزیر دفتر سلطان عمان نیز در این دیدار با استقبال از سفرهای متقابل بین مقامات دو کشور به منظور آگاهی از آخرین نظرات طرف مقابل، روابط دو کشور در حوزه های مختلف را با اهمیت ارزیابی  کرد و گسترش همکاری های دو کشور خصوصا در برخی موضوعات منطقه را خواستار شد.

موضوعات مربوط به برخی زندانیان ایرانی در عمان، مسائل اقتصادی، تجاری و مالی فی‌مابین و موضوعات منطقه بویژه تحولات یمن از دیگر محورهای مورد گفت وگوی مقامات دو کشور در این دیدار بود.

از سوی دیگر «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از سفر امروز محمدجواد ظریف به کویت خبر داد.

وی گفت وزیر امور خارجه ایران در این سفر با مقامات کویتی دیدار و در خصوص مسائل دوجانبه و همچنین تحولات منطقه به گفت وگو و تبادل نظر خواهد پرداخت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا