خبر اولسرخط خبرها

سازمان ملل خواستار تسریع در تعیین موعد تازه انتخابات فلسطین شد

هماهنگ‌کننده سازمان ملل برای روند صلح در خاورمیانه، از سران فلسطین خواست که موعد تازه‌ای برای انتخابات فلسطین تعیین کنند.

میدل ایست نیوز:  «تور ونسلند»، هماهنگ‌کننده سازمان ملل برای روند صلح در خاورمیانه، از سران فلسطین خواست که موعد تازه‌ای برای انتخابات فلسطین تعیین کنند.

او در بیانیه‌ای گفت که سرخوردگی بسیاری از مردم فلسطین را که به روشنی بر تمایل خود برای عملی کردن حقوق دموکراتیکشان بعد از 16 سال تأکید کرده بودند را درک می‌کند.

وی افزود که با توجه به حمایت گسترده بین‌المللی از فلسطینیان می‌خواهد که به مسیر دموکراتیک ادامه دهند و تأکید کرد که برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه در سرتاسر نقاط اراضی فلسطینی ازجمله بیت‌المقدس شرقی امری ضروری برای نوسازی مشروعیت نهادهای فلسطینی و تقویت وحدت ملی در فلسطین است.

او افزود که این موضوع زمینه‌ را  برای مذاکرات هدفمند جهت پایان دادن به اشغالگری و تحقق راه حل دو کشوری براساس قطع‌نامه‌های سازمان ملل و قوانین بین‌المللی و توافقات سابق فراهم می‌کند.

ونسلند افزود که سازمان ملل از تقویت نهادهای قانونی در فلسطین حمایت می‌کند و گفت که تعیین موعد جدید برای انتخابات گامی مهم در اطمینان‌بخشی به ملت فلسطین است.

وی خاطرنشان کرد که وضعیت بلا تکلیفی طولانی موجب پیچیده تر شدن اوضاع شکننده کنونی می‌شود.

او همچنین از همه طرف‌ها خواست که خویشتنداری پیشه کنند و کار را به خشونت و تنش‌های بیشتر نکشانند.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در ساعت‌های پایانی شب گذشته از تعویق انتخابات پارلمانی که قرار بود 22 مه برگزار شود خبر داد.

او گفت که این انتخابات تا زمانی که مشارکت مردم بیت‌المقدس در انتخابات «چه در قالب نامزدها، چه رأی‌دهندگان و چه تبلیغات انتخاباتی» تضمین شود به تعویق می افتد و افزود که این موضوع شامل دو انتخابات دیگر یعنی انتخابات ریاستی و انتخابات سازمان آزادی‌بخش هم می‌شود.

عباس در سخنانی کوتاه در نشست نمایندگان برخی گروه‌های فلسطینی و کمیساریای انتخابات فلسطینی برگزار شد گفت که تلاش‌های بسیاری با همکای جامعه بین‌المللی برای وادار کردن اسرائیل به انجام تعهداتش در قبال بیت‌المقدس انجام داده و افزود که تاکنون اسرائیل همه این درخواست‌ها را رد کرده است.

وی تأکید کرد که از قدس و از حقوق دموکراتیک ساکنان قدس کوتاه نمی آید و افزود که اسرائیل تصمیم گرفته که اعراب قدش را بکشد و ما اجازه چنین کاری را به آن نمی دهیم.

او افزود که برای تقویت وحدت ملی و پایان دادن به دودستگی‌ها و تحقق آشتی ملی و ادامه مقاومت مسالمت‌آمیز ملت فلسطین و تشکیل دولت وحدت ملی و تقویت نهادهای فلسطینی تلاش خواهد کرد.

قرار بود از امروز (جمعه 30 آوریل) تبلیغات انتخاباتی با مشارکت 36 فهرست انتخاباتی آغاز شود.

این تصمیم تشکیلات خودگردان موجب سرخوردگی شدید در میان فلسطینیان شده و نگرانی‌ها از پیامدهای سیاسی و امنیتی و شکل‌گیری تظاهرات را دامن زده است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا