سرخط خبرهاسیاسی

اصابت موشک بالستیک به مأرب پس از ورود رئیس دولت مورد حمایت عربستان

منابع محلی از انفجار دو موشک بالستیک در شمال مأرب و در نزدیکی مقر وزارت دفاع و پادگان ارتش وابسته به عربستان در یمن خبر دادند.

میدل ایست نیوز: منابع محلی از انفجار دو موشک بالستیک در شمال مأرب و در نزدیکی مقر وزارت دفاع و پادگان ارتش وابسته به عربستان در یمن خبر دادند.

به گزارش «اسپوتنیک» این حمله که احتمالا توسط انصارالله انجام شده چند ساعت از پس ورود «معین عبدالملک»، رئیس دولت مورد حمایت عربستان در یمن، به مأرب و جلسه وی با مقامات محلی استان انجام شده است.

هنوز درباره تلفات احتمالی این انفجار چیزی گزارش نشده است.

مأرب که تنها استان در شمال یمن و مرز عربستان است که کنترل نیروهای انصارالله نیست، در ماه‌های اخیر شاهد جنگی سخت میان انصارالله و گروه‌های وابسته به عربستان است.

روز دوشنبه «تیم لیندرکینگ»، نماینده ایالات متحده در پرونده یمن، در مذاکره با مقامات عمانی خواستار توقف حملات انصارالله به مأرب با هدف رسیدن به آتش‌بس فراگیر شد.

لیندرکینگ که به همراه «مارتین گریفیتس»، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن، و نیز «کریس مورفی»، عضو مجلس سنای امریکا و «کریستوفر هنزل»، سفیر امریکا در یمن، به عمان سفر کرده بود با بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا