خبر اولسیاسی

دستور الکاظمی برای اجرای توافق امنیتی بین بغداد و اربیل

دبیرکل وزارت پیشمرگه اقلیم کردستان از صدور دستور اجرای توافق امنیتی بین بغداد و اربیل توسط مصطفی الکاظمی خبر داد.

میدل ایست نیوز: «جبار یاور»، دبیرکل وزارت پیشمرگه در اقلیم کردستان عراق گفت که «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیری عراق دستور اجرای توافق امنیتی مشترک بین فرماندهی ستاد عملیات مشترک و نیروهای پیشمرگه در مناطق مورد مناقشه را داده است.

یاور در گفت وگویی با خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت: طی نشست های گذشته بر سر تشکیل مراکز اتاق هماهنگی امنیتی مشترک برای مناطق خانقین، کرکوک، موصل و مخمور توافق شد که این توافق در پی پیشنهادهای الکاظمی انجام شد.

وی اشاره کرد که براساس توافق مذکور، بین کمیته عالی هماهنگی امنیتی وزارت پیشمرگه و کمیته عالی هماهنگی امنیتی فرماندهی ستاد عملیات مشترک توافق شد.

دبیرکل وزارت پیشمرگه افزود: برپایی این مراکز از سوی کمیته عالی هماهنگی امنیتی فرماندهی ستاد عملیات مشترک و همچنین تشکیل نیرویی مشترک بین نیروهای پیشمرگه و نیروهای ارتش عراق در مناطق مورد مناقشه انجام نشد.

وی با تاکید بر اینکه نخست وزیری عراق در نشستی امنیتی به کمیته عالی هماهنگی امنیتی فرماندهی ستاد عملیات مشترک دستور رفتن به اقلیم کردستان برای فعالسازی توافقنامه های سابق را داد، اشاره کرد که یک هیئت از بغداد نهم ماه جاری به ریاست قاسم الاعرجی به اقلیم کردستان آمد و طی آن بر سر اجرای توافقنامه های امنیتی مذکور پس از تعطیلات عید فطر توافق شد.

دبیرکل وزارت پیشمرگه اقلیم کردستان عراق در پایان اظهار داشت که بهترین راه حل برای ثبات مناطق مورد مناقشه در تداوم هماهنگی مشترک بین نیروهای پیشمرگه و نیروهای ارتش عراق برای حفظ امنیت در مناطق مذکور نهفته است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا