خبر اولسیاسی

جزئیاتی از تحرکات مصر برای کاهش تنش در غزه/ سفر اسماعیل هنیه به قطر

یک مقام مصری جزئیاتی از تلاش های این کشور برای تحقق آتش بس موقت میان اسرائیل و گروه های فلسطینی فاش کرد.

میدل ایست نیوز: یک مقام مصری جزئیاتی از تلاش های این کشور برای تحقق آتش بس موقت میان اسرائیل و گروه های فلسطینی با هدف تدارکات مذاکراتی جهت توقف کامل درگیری ها در اراضی فلسطینی را فاش کرد.

این مقام که نخواسته نامش فاش شود به خبرگزاری روسی «تاس» گفته که طرح مصر شامل پایبندی اسرائیل به کنترل کامل تحرکات شهرک نشینیان و توقف مصادره اموال فلسطینیان و کشتار و حملات سازمان دهی شده علیه شهروندان غیر نظامی دربرابر تضمین توقف حملات راکتی ازجانب گروه های فلسطینی می شود.

به گفته این مقام مصری گروه های فلسطینی خواستار تحت فشار قرار دادن اسرائیل برای پایان دادن به همه اقداماتی هستند که موجب تنش می شود و این اقدامات شامل ورود سربازان و شهرک نشینان اسرائیلی به مسجد الاقصی و تضمین احترام به آزادی ادیان در بیت المقدس و توقف ساخت شهرک ها می شود.

او افزود که مقامات اسرائیلی هم تأکید می کنند که حملات نظامی شان وقتی متوقف می شود که هدف اصلی یعنی پایان حملات راکتی به شهرهای اسرائیلی تحقق یابد.

این مقام افزود که تماس ها با دیگر طرف های تأثیرگذار در سطح منطقه و جهان و کمیته چهارجانبه بین المللی و شورای امنیت برای کاهش تنش ها ادامه دارد.

از سوی دیگر، «اساعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، در دیدار با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر خارجه قطر در دوحه حملات اسرائیل و تحولات بیت المقدس را بررسی کرد.

وزیر خارجه قطر در این دیدار تأکید کرد که قطر در کنار فلسطینیان می ایستد و با هرگونه تعرض به حریم اماکن مقدس اسلامی مخالف است.

او بر ضرورت اقدام فوری جامعه بین المللی برای توقف حملات مکرر اسرائیل علیه غیر نظامیان در غزه  ومسجد الاقصی شد.

پیش از این رئیس جمهور امریکا نیز در تماس های تلفنی با نخست وزیر اسرائیل و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی وضعیت درگیری ها در سرزمین های فلسطینی را بررسی کرده بود.

«هادی عمرو»، معاون وزیر خارجه امریکا، نیز روز گذشته برای بررسی این تحولات وارد تل آویو شده است.

از سوی دیگر، منابع فلسطینی خبر دادند که شمار شهدای حادثه بمباران یک ساختمان مسکونی در منطقه حی الرمال در شهر غزه به 16 تن افزایش یافته است.

نیروی هوایی اسرائیل بامداد امروز در حملاتی گسترده و بدون اعلان قبلی 5 ساختمان مسکونی در غرب شهر غزه را هدف بمباران قرار داد که موجب تخریب کلی یا جزئی این ساختمان ها شد.

به گزارش الجزیره، ساکنان محلی گفته اند که برخلاف معمول هیچ هشدار قبلی درباره این حملات به آنها داده نشده بود و نیروهای آتش نشانی به منطقه اعزام شده اند تا ساکنان این ساختمان ها را که زیر آوار رفته اند نجات دهند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا