خبر اولسرخط خبرها

دیدار هیئت بلندپایه امریکایی از مناطق تحت کنترل «قسد» در شرق فرات

وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرد که «جوی هود» به همراه چند مقام دیگر از وزارت خارجه و کاخ سفید از مناطق تحت کنترل کردها در سوریه دیدن کرده اند.

میدل ایست نیوز: وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرد که «جوی هود»، معاون دستیار امور خاور نزدیک وزیر خارجه امریکا، به همراه چند مقام دیگر از وزارت خارجه و کاخ سفید از مناطق تحت کنترل کردها در سوریه دیدن کرده اند.

وزارت خارجه امریکا تأکید کرده که هدف از این دیدار مذاکره با مقامات بلندپایه «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) و «شورای دموکراتیک سوریه» (مسد) و سران عشایر در رقه و همتایان نظامی آنها در منطقه و امدادرسانان بوده است.

«جوی هود» در این دیدارها بر پایبندی امریکا به همکاری و هماهنگی برای نابودی داعش و تقویت ثبات در شمال شرق سوریه و ارسال کمک های انسان دوستانه به مناطق آزادشده از چنگ داعش تأکید کرد.

هود همچنین افزود که امریکا از همه تلاش ها برای حل سیاسی بحران سوریه حمایت می کند.

«محمود حبیب»، سخنگوی رسمی تیپ شمال نیروهای قسد گفت که این دیدار در چارچوب حمایت های امریکایی از ثبات در شرق فرات انجام می شود و افزود که هدف از این دیدار تعیین پایه های همکاری واقعی برای رسیدن به راه حلی پایدار برای مشکل سوریه و شرق فرات است.

او گفت که دیدارهای این هیئت امریکایی دو بخش داشته که یکی از آنها علنی بوده که شامل دیدارها با سران منطقه شرق فرات و بررسی مسائل منطقه و نحوه تأمین حمایت پایدار در جنگ با داعش و از همه مهم تر حمایت سیاسی از قسد و کمک های نظامی به آنان بوده است.

وی تأکید کرد که بخش مهمی از دیدارهای این هیئت به موضوع مذاکرات میان کردی و مسائل سرنوشت ساز مربوط به آینده منطقه به خصوص در شرایطی که سوریه شاهد تغییرات بنیادین سیاسی ونظامی است، مربوط می شود که احتمالا بخش های اعلام نشده دیدارها را تشکیل می داده است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا