سرخط خبرهاسیاسی

حسن الکعبی در دیدار با همتای ایرانی‌اش: نقش عراق در همراهی با فلسطین مؤثر بود

نائب رئیس اول پارلمان عراق و هیئت همراهش در دیدار با همتای ایرانی خود بر نقش مؤثر عراق در همراهی با فلسطین تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «حسن الکعبی»، نائب رئیس اول پارلمان عراق که طی سفری رسمی و در راس هیئتی پارلمانی برای مشارکت در نشست کمیته فلسطین به تهران رفته تاکید کرد که نقش عراق در همراهی با فلسطین مؤثر بود.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) به نقل از دفتر رسانه ای نائب رئیس اول پارلمان عراق وی و هیئت همراهش امروز دوشنبه و با حضور سفیر عراق در تهران با «امیر حسین قاضی زاده هاشمی»، نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ایران دیدار کردند.

الکعبی در این دیدار ضمن بررسی تقویت مبادلات تجاری بین دو کشور از طریق سلسله اقدامات متقابل و توسعه روابط پارلمانی و تبادل تجربه بین دو نهاد قانون گذار، از نقش ایران در حمایت از برخی بخش ها و در راس آن گاز و برق تقدیر کرد.

وی با اشاره به اینکه تجاوزات اسرائیل به فلسطین، ملت های مسلمان ها متحد کرد، تاکید کرد نقش عراق در همراهی با فلسطین مؤثر بود.

از طرفی دیگر نائب رئیس اول پارلمان عراق، نقش ایران در تحقق تعادل در منطقه از آنجایی که روابط مستحکمی در سطح منطقه ای و بین المللی دارد را تحسین کرد.

پیش از این هیئت پارلمانی عراق به ریاست الکعبی، برای مشارکت در نشست کمیته فلسطین وابسته به اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که امروز دوشنبه برای بررسی تجاوزات اسرائیل به ملت فلسطین برگزار می شود به تهران سفر کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا