سرخط خبرهاسیاسی

پرونده فرمانده بازداشت شده حشد در اختیار یک هیئت مشترک از چند نهاد امنیتی از جمله حشد است

یک مقام حکومتی به خبرگزاری رسمی عراق گفت که یک کمیته تحقیقاتی مشترک در حال بازپرسی از «قاسم مصلح» هستند.

میدل ایست نیوز: یک مقام حکومتی به خبرگزاری رسمی عراق گفت که یک کمیته تحقیقاتی مشترک در حال بازپرسی از «قاسم مصلح»، از سران الحشد الشعبی که امروز بازداشت شده، هستند.

این مقام به خبرگزاری رسمی عراق گفت که یک کمیته مشترک از نهادهای امنیتی و نظامی عراق شامل دستگاه اطلاعات ارتش و اطلاعات وزارت کشور و ستاد عملیات مشترک و الحشد الشعبی براساس ضوابط نظامی و حقوقی مسئولیت پرونده قاسم مصلح را بر عهده دارند.

ساعاتی پیش مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق با صدور بیانیه‌ای به اخبار منتشرشده درباره دستگیری یکی از فرماندهان الحشد الشعبی واکنش نشان داد.

در بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق آمده است، بنا بر حکم بازداشت قضایی و بر اساس ماده 4 قانون مبارزه با تروریسم، نیروهای امنیتی بامداد امروز عملیات بازداشت متهم «قاسم محمود کریم مصلح» را اجرا کرد و تحقیقات با وی از سوی کمیته تحقیقات مشترک ادامه دارد.

مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق در پایان آورده است، برخلاف آنچه برخی فتنه‌‌انگیزان شایعه کرده‌اند، این عملیات علیه هیچ نهاد نظامی و امنیتی نیست و همه دستگاه‌های امنیتی و نظامی تحت امر، فرمانده کل نیروهای مسلح قرار دارند.

پیش تر منابع امنیتی از بسته شدن مسیرهای منتهی به منطقه الخضراء در مرکز بغداد خبر دادند و تأکید کردند که تنها به افرادی اجازه عبور داده می شود که کارت رسمی ورود بدان را دارند.

همچنین مطرح شده برخی گروه های مسلح نیز در اطراف این منطقه تجمع کرده اند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا