سرخط خبرهاسیاسی

آرامش نسبی در منبج پس از عقب نشینی قسد و توقف سربازگیری اجباری

در پی شدت گرفتن اعتراضات و تظاهرات در حومه منبج برسر سربازگیری اجباری نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) منابع محلی از توافق دو طرف برای توقف این سربازگیری خبر دادند.

میدل ایست نیوز: در پی شدت گرفتن اعتراضات و تظاهرات در حومه منبج برسر سربازگیری اجباری نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) منابع محلی از توافق دو طرف برای توقف این سربازگیری خبر دادند.

«اداره مدنی و نظامی» تابع نیروهای قسد در شهر منبج در حومه حلب با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که عملیات سربازگیری اجباری در منطقه را متوقف و با مسئولان تیراندازی به سمت تظاهرات‌کنندگان و کشتار غیر نظامیان برخورد خواهد کرد.

این بیانیه افزوده که درباره موضوع سربازگیری پس از مشورت و مذاکره با چهره‌های محلی تصمیم‌گیری خواهد شد و همه بازداشت‌شدگان در حوادث دو ـ سه روز گذشته آزاد می‌شوند.

شب گذشته (پنجشنبه 2 ژوئن) خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه از خارج شدن کنترل همه روستای اطراف منبج از دست نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) خبر داد.

به گزارش این خبرگزاری به نقل از منابع عشایری و محلی صدها تن از مردم این مناطق امروز در سومین روز از ناآرامی‌ها در مناطق اطراف منبج تظاهرات کردند و در این تظاهرات به علت تیراندازی نیروهای قسد 6 تن کشته و 25 تن زخمی شده‌اند.

این منابع گفته‌اند که با وجود وضع قوانین منع تردد توسط نیروهای قسد، اعتراضات و تظاهرات ادامه دارد.

این گزارش افزوده که همه روستاها و شهرک‌های اطراف منبج از کنترل نیروهای قسد خارج شده و به دست نیروهای عشایر عربی افتاده است و نیروهای وابسته به قسد از این مناطق بیرون انداخته شده اند.

قسد چند روز است که در چارچوب آنچه «مسئولیت دفاع از خود» می‌خواند نیروهای پلیس خود را مأمور شناسایی و تعقیب و بازداشت جوانان متولد 1990-2003 و ارسال آنها به پادگاه‌ها کرده است.

این اقدامات خشم مردم منبج و روستاهای اطراف آن را برانگیخته و روز گذشته علاوه بر اعتصاب سراسری تظاهراتی نیز در این منطقه برگزار شد که در آن براثر تیراندازی مستقیم نیروهای قسد پنج غیر نظامی زخمی و یک تن کشته شدند.

به گزارش منابع میدانی، معترضان به رغم منع تردد تعیین‌شده ازجانب نیروهای قسد، در منطقه الخطاف تجمع کردند تا به سمت منبج راه بیفتند اما نیروهای قسد با تیراندازی به سمت معترضان در پی متفرق کردن تظاهرات برآمدند.

 

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا