اقتصادیخبر اولسرخط خبرهاسیاسی

مدیر سازمان امنیت لبنان: با کمک عراق، کشورمان دچار خاموشی سراسری برق نمی شود

سرتیپ عباس ابراهیم، مدیر سازمان امنیت لبنان، تأکید کرد که با کمک عراق، لبنان دچار خاموشی سراسری برق نمی‌شود.

میدل ایست نیوز: سرتیپ عباس ابراهیم، مدیر سازمان امنیت لبنان، تأکید کرد که با کمک عراق، لبنان دچار خاموشی سراسری برق نمی‌شود.

ابراهیم در گفت‌وگو با شبکه خبری العراقیه گفت که در مدت اخیر چند بار به عراق سفر و با نخست‌وزیر عراق دیدار کرده و افزود که الکاظمی از وی درباره نیاز فوری لبنان پرسیده و جوابی که وی داده نفت سیاه بوده است.

او گفت که نخست‌وزیر درجا به درخواست لبنان پاسخ گفت و در همان جلسه با وزیر نفت تماس گرفت و از او خواست که به دفتر نخست‌وزیر برود و همان‌جا جلسه‌ای سه نفره برگزار و بر ارسال نفت به لبنان توافق شد.

ابراهیم افزود که در سفر اخیر خود به بغداد حدود یک ساعت با نخست‌وزیر عراق دیدار کرده و به الکاظمی توضیح داده که 500 هزار تُن نفت برای لبنان کفایت نمی‌کند و درخواست یک میلیون تُن نفت داده است و گفت که نخست‌وزیر عراق سه روز بعد به وی جواب مثبت داده است.

وی تأکید کرد که مبلغ نفت ارسالی به لبنان با تخفیف ویژه و از بانک مرکزی لبنان به بانک مرکزی عراق با تسهیلات پرداخت می‌شود و تا چند روز دیگر این سازوکار نهایی خواهد شد و صادرات نفت عراق تا حداکثر 10 روز آینده آغاز می‌شود.

او گفت که با این توافق لبنان دچار خاموشی سراسری برق نخواهد شد و افزود که لبنان از ملت و دولت و نخست‌وزیر عراق بسیار سپاسگزار است و لبنان تا ابد هرجا که عراق نیاز داشته باشد در کنارش خواهد بود.

هفته گذشته هیئت دولت عراق با افزایش کمک‌های خود به لبنان با افزایش ارسال نفت خام به این کشور از 500 هزار تُن به یک میلیون تُن موافقت کرد

قرار است عراق به نیروگاه‌های لبنان که که با مازوت کار می‌کنند، نفت ارسال کند.

به گزارش «المیادین»، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق طی اظهاراتی از مشاهده فیلم‌های صف‌های طولانی مردم دربرابر پمپ‌ بنزین‌ها ابراز نارضایتی و تأکید کرد که این وضعیت شایسته مردم لبنان نیست و عراق آماده کمک به آنهاست.

«حسن ناظم»، وزیر فرهنگ و سخنگوی دولت عراق، نیز در کنفرانسی مطبوعاتی پس از برگزاری جلسه هیئت دولت گفت که این مصوبه فورا اجرا خواهد شد چون لبنان به عنوان کشوری دوست و برادر نیازمند کمک است و در شرایط استثنائی به سر می‌برد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا