خبر اولسیاسی

برنامه فشرده «مصطفی الکاظمی» در سفر به ناصریه

نخست وزیر عراق در این سفر سنگ بنای فرودگاه بین‌المللی ناصریه را نهاد و بیمارستان 500 تختخوابی ناصریه را افتتاح کرد.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق، در دیدار با گروهی از فعالان تظاهرات در استان ذی‌قار به سخنان آنان درباره مشکلات استان و کمبود خدمات گوش داد  و اوضاع سیاسی کشور را با ایشان بررسی کرد.

او که صبح امروز سفری پربرنامه به استان ذی‌قار (مرکز آن: ناصریه) داشت، گفت که مطالبات تظاهرات کنندگان همان چیزهایی است که دولت در پی اجرایشان است و تأکید کرد که توسعه اقتصادی که موجب ایجاد اشتغال و عدالت اجتماعی در کشور شود برنامه اصلی دولت است.

الکاظمی تأکید کرد که دولت با جدیت در پی اجرای انتخابات پیش از موعد و تضمین آن است که صندوق‌های رأی بازتاب‌دهنده واقعی رأی مردم باشد و این تنها راه استمرار تأثیر مطالبات در سیاست‌گذاری است.

نخست وزیر عراق همچنین با پدر سجاد العراقی، فعال ربوده شده تظاهرات، و مادر عمر سعدون، از جان‌باختگان تظاهرات، دیدار و تأکید کرد که ربودن و تعرض به تظاهرات‌کنندگان در چارچوب مبارزات دولت با فساد و خرابکاری جای می‌گیرد و گفت که دولت با جدیت برای احقاق حقوق در چارچوب‌های قانونی و قضائی تلاش می‌کند.

الکاظمی امروز همچنین در جلسه مدیران ادارات خدمات ذی‌قار وضعیت خدمات در این استان محروم را بررسی و تأکید کرد که اجرای پروژه های بزرگی مانند فرودگاه ناصریه موجب توسعه استان و کاهش بیکاری در آن می‌شود.

او همچنین در دیدار با مقامات امنیتی استان ذی‌قار وضعیت امنیتی استان را بررسی و بر ضرورت ثبات امنیتی در استان و تسریع در اجرای پروژه‌های خدماتی تأکید کرد.

نخست وزیر عراق در این سفر سنگ بنای فرودگاه بین‌المللی ناصریه را نهاد و بیمارستان 500 تختخوابی ناصریه را افتتاح کرد.

او همچنین در مراسمی با افتتاح نیروگاه گازی ناصریه تأکید کرد که این نیروگاه 500 مگاوات به شبکه برق عراق می‌افزاید و افزود که دولت عراق طرحی کامل برای حل نهایی بحران برق تدارک دیده که اجرای آن به شجاعت و راه‌حل‌های واقع‌بینانه نیاز دارد.

الکاظمی تأکید کرد که عراق در پی توسعه استفاده از انرژی خورشیدی به جای مصرف سوخت و نیز اتصال شبکه برق عراق به کشورهای همسایه است و این موضوع را با جدیت پیگیری می‌کند.

نخست وزیر عراق در بخش دیگری از این سفر با خانواده ثائر رزاق، از شهدای الحشد الشعبی و نیز با خانواده انس مالک، از جانباختگان تظاهرات در ناصریه دیدار کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا