سرخط خبرهاسیاسی

درگیری ارتش ترکیه و حزب کارگران کردستان در العمادیه + فیلم

درگیری صبح امروز بین نیروهای ارتش ترکیه و عناصر پ ک ک در یکی از روستاهای شهر العمادیه استان دهوک، شهروندان ساکن روستا را به ترس و وحشت انداخت.

میدل ایست نیوز: درگیری های شدیدی صبح امروز دوشنبه بین نیروهای ارتش ترکیه و عناصر حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در برخی از روستاهای شهر العمادیه استان دهوک اقلیم کردستان رخ داد.

شاهدان عینی از روستای «هروری» گفتند درگیری های شدیدی بین دو طرف در اطراف روستای هروری از توابع ناحیه کانی ماسی شهر العمادیه به وقوع پیوست که موجب ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان غیرنظامی شد.

این شاهدان افزودند که ارتش ترکیه برای حمله به مواضع پ ک ک از بالگردهای جنگی استفاده کرد که این امر موجب ترس و وحشت اهالی این روستا شد که با وجود این درگیری ها و بمباران ها که روزانه رخ می دهند هنوز در روستای خود مانده اند.

حملات ترکیه به شمال عراق موجب شده است بسیاری از ساکنان این مناطق، مهاجرت کرده و خواستار دور کردن جنگ از مناطق مسکونی‌شان شوند.

پیش از این اقلیم کردستان اعلام کرد در پی درگیری و جنگ بین نیروهای ارتش ترکیه و عناصر حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در شمال عراق، 1500 نفر آواره و 22 روستا خالی از سکنه شدند.

حزب کارگران کردستان بیش از 30 سال است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی آنکارا مبارزه می ‌کند.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا