اجتماعیسرخط خبرها

شهر باستانی «اور» عراق شاهد بزرگترین اجتماع مسیحیان خواهد بود

محل ولادت حضرت ابراهیم در شهر باستانی اور به زودی شاهد حضور 13 هزار زائر مسیحی خواهد بود.

میدل ایست نیوز: وزارت فرهنگ عراق امروز پنجشنبه آمادگی خود را برای بزرگترین سفر زیارتی و پذیرش 13 هزار زائر مسیحی برای دیدار از محل ولادت حضرت ابراهیم(ع) و برگزاری نماز ابراهیمی در هر تاریخی اور در استان ذی قار اعلام کرد.

«عامر عبدالرزاق»، مدیر اداره آثار باستانی ذی قار در گفت وگویی گفت: «ریمو کبافارینی»، رئیس سازمان گردشگری زیارتی مسیحی با «فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه طی سفرش به واتیکان بر سر برگزاری این مراسم در شهر اور توافق کردند.

این سفر، بزرگترین سفر زیارتی مسیحیت در تاریخ به منطقه باستانی او، محل ولادت حضرت ابراهیم با حضور 13 هزار زائر خواهد بود و مقدمات لازم برای سفر ماهانه مسیحیان را فراهم می کند.

مدیر اداره آثار باستانی ذی قار افزود: دولت محلی و با هماهنگی با اداره آثار باستانی و دولت عراق، گام های مهی برای آماده سازی شهر اور برای این سفر زیارتی مسیحیان و سفرهای آتی از جمله پروژه هایی برای توسعه راه ها و برنامه ریزی برای احداث هتل، پاساژ و تفریحگاه اتخاذ کرده اند.

وی اشاره کرد که این سفرها اهمیت زیادی برای بهبود وضعیت گردشگری در استان که بزرگترین آثار باستانی جهان را دارد، خواهد داشت.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا