سرخط خبرهاسیاسی

کمیته ناظر بر انتخابات مجلس شورای قطر تشکیل شد

به دستور نخست وزیر قطر، کمیته ناظر بر انتخابات مجلس شورای قطر در چارچوب مقدمات برگزاری انتخابات مجلس شورا در اکتبر تشکیل شد.

میدل ایست نیوز: «خالد بن خلیفه آل ثانی»، نخست وزیر قطر امروز یکشنبه دستور تشکیل کمیته ناظر بر انتخابات مجلس شورای قطر که قرار است در اکتبر 2021 برگزار شود را صادر کرد.

در مصوبه شماره 53 سال 2021 آمده است که کمیته ناظر بر انتخابات و کمیته های اجرایی در چارچوب مقدمات برای برگزاری نخستین انتخابات در تاریخ کشور قطر تشکیل شود.

«ماجد ابراهیم الخلیفی»، مدیر اداره انتخابات وزارت کشور قطر به عنوان رئیس کمیته ناظر بر انتخابات مجلس شورای قطر و «سالم صقر المریخی»، مدیر اداره امور حقوقی وزارت کشور نیز به عنوان نائب رئیس این کمیته انتخاب شد.

گفتنی است روسای کمیته های اجرایی عضو کمیته ناظر بر انتخابات مجلس شورای ملی هستند.

بنابر قانونی که دولت در ماه مه و مجلس شورای قطر در ژوئن آن را تصویب کرد، انتخابات مجلس شورای قطر در اکتبر برگزار خواهد شد.

پیش از این امیر قطر اعضای مجلس شورای قطر را انتخاب می کرد.

«تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر در سخنرانی خود طی مراسم افتتاح 49 امین نشست عادی مجلس شورای قطر در 3 نوامبر 2020، موعد برگزاری اولین انتخابات پارلمانی در قطر را اکتبر 2021 اعلام کرده بود.

گفتنی است مجلس شورای قطر، نهاد قانون گذار این کشور است و از مسئولیت های آن می توان به بررسی پرونده هایی که از شورای وزیران به این نهاد ارجاع می شود نظیر پروژه های قوانین، سیاست کلی کشور در بخش های سیاسی، اقتصادی و اداری و بودجه های پروژه های اصلی کشور و ارائه توصیه و صدور دستوراتی در خصوص این مسائل اشاره کرد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا