اجتماعیخبر اولسرخط خبرها

اعلام عزای عمومی در پی جان باختن 58 تن در آتش سوزی در بیمارستانی در ناصریه + فیلم و تصویر

رئیس جمهوری عراق با انتشار بیانیه‌ای این حادثه و نظایر آن را نتیجه ریشه دواندن فساد و سوء مدیریت در کشور دانست.

میدل ایست نیوز: نخست‌وزیر عراق در جلسه‌ای فوق العاده که بامداد امروز برای بررسی و پیگیری حادثه بیمارستان امام حسین(ع) در شهر ناصریه، مرکز استان ذی قار، برگزار شد، دستور تشکیل تیم تحقیقات و برکناری مدیر بهداشت استان ذی‌قار و مدیران بیمارستان و آتش‌نشانی را صادر کرد.

در بیانیه رسمی دفتر نخست‌وزیر عراق آمده که در این جلسه فوق العاده که به ریاست الکاظمی و با حضور شماری از وزرا و مقامات امنیتی و مسئولان برگزار شد دستور داده شد که هیئتی از دولت شامل وزرا و مسئولان امنیتی فورا به استان ذی قار برود و وضعیت را به صورت میدانی پیگیری کند.

این بیانیه همچنین خواستار ارسال فوری کمک‌های بهداشتی به استان شده و قربانیان حادثه را شهید اعلام کرده و برای جان‌باختگان عزای عمومی اعلام کرده است.

«برهم صالح»، رئیس جمهور عراق، با انتشار بیانیه‌ای این حادثه را نتیجه ریشه دواندن فساد و سوء مدیریت در کشور دانست و تأکید کرد که برخورد با مقصران موجب تسلای خاطر خانواده‌های قربانیان می‌شود.

استاندار ذی‌قار نیز با تشکیل جلسه‌ای فوق‌العاده دستور آغاز تحقیقات و ارائه نتایج آن ظرف 48 ساعت را داد و وزارت بهداشت و اداره بهداشت استان را مسئول تأخیر در افتتاح بیمارستان مرکز ناصریه دانست.

در ساعات آغازین امروز (سه‌شنبه 13 ژوئیه) در آتش‌سوزی در یک مرکز قرنطینه بیماران مبتلا به کووید ـ 19 در بیمارستان آموزشی امام حسین(ع) در مرکز ناصریه دست‌کم 58 تن جان خود را از دست دادند.

مدیر بهداشت استان ذی‌قار اعلام کرد که در میان جان باختگان دو تن از کادر درمان و یک نیروی امنیتی نیز هستند و افزود که علت حادثه استفاده نادرست از کپسول اکسیژن بوده است.

آتش نشانی استان نیز خبر داد که توانسته آتش را مهار کند اما کمبود تجهیزات ازجمله پایان یافتن آب برای خاموش کردن آتش عملیات مهار آتش را با دشواری مواجه کرده است.

در پی این حادثه «صدام الطویل»، مدیر بهداشت استان ذی‌قار، استعفای خود را تقدیم کرد.

این حادثه باعث شد که شماری از ساکنان ناصریه در نزدیکی بیمارستان تظاهرات و خشم خود را از این‌گونه سهل‌انگاری‌ها ابراز کنند.

پیش از این در آوریل گذشته بیمارستان ابن الخطیب بغداد شاهد حادثه‌ای مشابه بود که در آن 82 تن جان باخته و110 تن زخمی شدند.

در پی آن حادثه وزیر بهداشت عراق استفعا داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا