اجتماعیسرخط خبرها

مذاکرات ایران و عراق برای ازسرگیری محدود اعزام زایران عتبات

رئیس سازمان حج و زیارت ایران، از مذاکره با عراق برای ازسرگیری اعزام زایران به عتبات عالیات در عراق به صورت محدود در ماه های محرم و صفر خبر داد.

میدل ایست نیوز: علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت ایران، از مذاکره با عراق برای ازسرگیری اعزام زایران به عتبات عالیات در عراق به صورت محدود در ماه های محرم و صفر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس وی گفت که هفته گذشته و پیش از مراسم عرفه معاون سازمان حج زیارت در سفر به عراق با وزیر گردشگری این کشور مذاکراتی را درباره کلیات تفاهم‌نامه‌ای که تهیه شده بود انجام داد اما با توجه به تعطیلی 10 روزه در عراق قرار شد مذاکرات اعزام زائران ایرانی پس از پایان این تعطیلات ادامه یابد.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در ایامی که اعزام زائران عتبات به صورت رسمی تعطیل شده است، برخی به صورت غیر مجاز این اعزام‌ها را با ویزاهای غیر زیارتی انجام می‌دهند که هزینه‌های بسیاری را به زائران تحمیل کرده است.

رشیدیان افزود: اگر امکان اعزام زائران عتبات با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشت فراهم شود هزینه‌های زائران کاهش می‌یابد و ابراز امیدواری کرد که پیش از اربعین اعزام زائران عتبات به صورت محدود و هوایی آغاز شود.

پس از ابلاغیه وزارت بهداشت عراق برای پذیرش زائران ایرانی، ستاد مقابله با کرونای ایران نیز با تشرف زائران به عتبات با رعایت نکات بهداشتی و محدود و البته به صورت هوایی موافقت کرد.

براساس بیانیه رسمی دفتر نخست‌وزیر عراق در راستای تقویت گردشگری دینی در این کشور، هر زائری که وارد عراق می‌شود باید با هزینه خود در فرودگاه‌های بغداد و نجف اشرف آزمایش PCR بدهد و در صورت مثبت بودن آزمایش وارد قرنطینه شود.

همچنین زایران بیشتر از 7 روز اجازه ماندن در خاک عراق را ندارند.

این بیانیه درباره صدور روادید برای زایران تأکید کرده که زایران باید به صورت گروه‌های حداقل 5 نفره و با ضمانت یک شرکت گردشگری مورد تأیید سازمان گردشگری عراق درخواست روادید بدهند و شرکت مزبور موظف به تنظیم برنامه کامل برای زایران شامل آزمایش، تردد در عراق، رزرو محل اقامت، تأمین غذا و بهداشت است.

برای افراد کم‌تر از گروه 5 نفره هم درصورتی که قبلا در هتل‌های درجه یک یا ممتاز رزرو کرده باشند، روادید صادر می‌شود.

این بیانیه افزوده که گروه‌های گردشگر 5 نفر به بالا درصورتی که با خطوط هوایی العراقیه وارد فرودگاه‌های بغداد یا نجف اشرف شوند، ویزای فرودگاهی دریافت می‌کنند.

منبع
فارس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا