سرخط خبرها

«حسان دیاب» درخواست رئیس جمهور لبنان برای تشکیل جلسه هیئت دولت را رد کرد

نخست‌وزیر مستعفی لبنان، درخواست رئیس جمهور برای برگزاری نشست فوق‌العاده دولت جهت بررسی بحران سوخت در کشور را غیر قانونی دانست و رد کرد.

میدل ایست نیوز: «حسان دیاب»، نخست‌وزیر مستعفی لبنان، درخواست رئیس جمهور برای برگزاری نشست فوق‌العاده دولت جهت بررسی بحران سوخت در کشور را غیر قانونی دانست و رد کرد.

در بیانیه رسمی دفتر نخست‌وزیر لبنان در این باره آمده که دولت از 10 اوت 2020 استعفای خود را اعلام کرده و به موجب قانون اساسی صرفا حق فعالیت محدود در حد پیشبرد امور جاری کشور را دارد و برای جلوگیری از هرگونه سوءتفاهمی از نقض قانون اساسی و برگزاری جلسه هیئت دولت خودداری می‌کند.

پیش‌تر «میشل عون»، رئیس جمهوری لبنان، خواستار برگزاری جلسه استثنائی هیئت دولت مستعفی به علت ضرورت بررسی بحران سوخت در کشور شده بود.

عون تأکید کرده بود که برگزاری این جلسه مبتنی بر اصل 53 قانون اساسی لبنان است.

این درخواست پس از آن مطرح شد که رئیس جمهوری لبنان نتوانست رئیس بانک مرکزی این کشور را به عقب‌نشینی از تصمیم خود برای برداشتن یارانه سوخت متقاعد کند.

در میان بحران‌های پیاپی لبنان، تصمیم رئیس بانک مرکزی لبنان برای برداشت یارانه سوخت به مشکلات مردم لبنان افزوده است.

به موجب این مصوبه، قیمت سوخت که تاکنون براساس دلار 3900 لیره‌ای تعیین می‌شد باید براساس قیمت رایج دلار در بازار یعنی بیش از 20 هزار لیره تعیین شود.

این تصمیم موجب تظاهرات در نقاط گوناگون لبنان شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا