اجتماعیسرخط خبرهاسیاسی

وزارت برق عراق: ذخایر آهن برای تعمیر دکل های برق رو به اتمام است

سخنگوی وزارت برق عراق گفت که حملاتی که به زیرساخت‌های برق عراق جریان دارد یک «جنگ علنی» است که شبکه خطوط فشار قوی را هدف قرار می‌دهد.

میدل ایست نیوز: وزارت برق عراق اعلام کرد که در نتیجه ادامه عملیات خرابکارانه علیه شبکه و دکل‌های برق کشور، ذخایر آهن دکل‌های برق این وزارتخانه رو به اتمام است.

«احمد العبادی»، سخنگوی وزارت برق عراق،  در گفت‌وگو با نشریه رسمی «الصباح» گفت که حملاتی که به زیرساخت‌های برق عراق جریان دارد یک «جنگ علنی» است که شبکه خطوط فشار قوی را هدف قرار می‌دهد و باعث کاهش تأمین برق برای شهروندان می‌شود.

او گفت که چنین حملاتی اولین بار نیست که رخ می‌دهد اما این بار روش‌های تازه‌ای در آن اتخاذ شده و نوع آسیب‌ها متفاوت است و افزود که با این کار تلاش‌های دولت و وزارت برق برای بهبود وضعیت برق کشور زیر سؤال می‌رود و نارضایتی عمومی افزایش می‌یابد.

العبادی تأکید کرد که ادامه این حملات با وجود فعالیت‌های گسترده اطلاعاتی و نظامی و امنیتی و هماهنگی با شیوخ عشایر و چهره‌های محلی منطقی نیست و این موضوع به مسئله‌ای خطرناک تبدیل شده چون هم موجب فرسوده شدن توان کادرهای وزارت شده هم مخازن آهن لازم برای تعمیر دکل‌های برق را رو به پایان برده است به خصوص که این آهن‌ها باید برای ساخت دکل‌های جدید نه تعمیر دکل‌های قدیم استفاده شود.

او ابراز امیدواری کرد که توصیه‌های اخیر نخست‌وزیر عراق در جلسه فوق‌العاده امنیتی برای بررسی موضوع به نتایج خوبی بینجامد.

از سوی دیگر العبادی از ادامه تلاش‌های وزارت برق برای گسترش شبکه برق کشور خبر داد و گفت که مراحل نصب نیروگاه گازی «شط البصره» به پایان رسیده و این نیروگاه به‌زودی به شبکه کشور متصل خواهد شد.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا