خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

تغییرات گسترده در مواضع پ ک ک در سنجار عراق از بیم حملات ارتش ترکیه

مقامات محلی استان نینوا در شمال عراق اعلام کردند عناصر پ ک ک دست به «تغییرات گسترده» در شماری از مقرهای اصلی خود در شهر سنجار زده و آن را به مناطق مسکونی مرکز شهر انتقال داده‌اند.

میدل ایست نیوز: مقامات محلی استان نینوا در شمال عراق اعلام کردند عناصر مرتبط با گروه تروریستی پ ک ک دست به «تغییرات گسترده» در شماری از مقرهای اصلی خود در شهر سنجار زده و آن را به مناطق مسکونی مرکز شهر انتقال داده‌اند.

این تغییرات دو روز پس از حمله هوایی ارتش ترکیه به مقر اصلی پ ک ک در سنجار و نیز خودروی حامل «سعید حسن»، مسئول نظامی یگان‌های موسوم به «حفاظت از سنجار»، شاخه محلی پ ک ک صورت گرفت که منجر به قتل سعید حسن و دو تن از همراهان وی شد.

ترکیه پنجشنبه گذشته در بیانیه‌ای رسما مسئولیت این حمله به ساختمان پ ک ک در سنجار را برعهده گرفت و افزود طی این حمله 10 عضو پ ک ک کشته شده اند.

در همین رابطه، یک مسئول محلی سنجار تاکید کرد: شاهدات عینی تصریح کرده‎‌اند که عناصر مسلح پ ک ک چندین مقر خود در جنوب شهر سنجار را که از آن به عنوان مخفیگاه خود استفاده می‌کردند تخلیه و به منازل خالی موجود در مرکز شهر نقل مکان کرده اند.

این مسئول محلی سنجار که نخواست نامش فاش شود، گفت: شب گذشته عناصر پ ک ک دو منزل در بخش قدیمی سنحار و یک منزل در منطقه المعلمین را که متعلق به شهروندان آواره شده از سنجار است به تصرف خود درآوردند و عناصر خود را بدان انتقال دادند بی آنکه پرچم یا علامتی که نشان دهد این منازل در اختیار پ ک ک است بر این منازل نصب  کنند.

وی گفت: یگان‌های حفاظت از سنجار با پرچم‌های الحشد الشعبی در حال تخلیه و انتقال به مقرهای جدید هستند.

این مسئول محلی سنجار در ادامه اظهار داشت: پ ک ک در درون شهر سنجار عملیاتی برای دستگیری افرادی که اطلاعات مربوط به مکان استقرار این گروه را به ارتش ترکیه داده‌اند، اجرا کردند.

در همین ارتباط، «ماجد شنگالی»، از رهبران حزب دموکرات کردستان عراق، دولت مرکزی را مسئول اقدامات ناامن‌کننده عناصر پ ک ک در سنجار و عدم اتخاذ تصمیمی قاطعانه برای پایان دادن به حضور آنها در اراضی عراق دانست.

بر اساس توافق بغداد و اربیل، پلیس و دستگاه‌های امنیت ملی و اطلاعات منحصرا مسئولیت امنیت داخل سنجار را برعهده خواهند داشت و دیگر یگان‌ها و گروه‌های مسلح با نظارت فرماندهی عملیات مشترک و الحشد الشعبی به خارج از شهر انتقال داده خواهند شد.

در این توافق همچنین تصریح شده که امنیت سنجار با تعیین 2500 نیروهای امنیتی داخلی تقویت خواهد شد و مشارکت عادلانه آوارگان سنجاری موجود در اردوگاه‌ها در این نیروها تضمین خواهد شد به طوری که 1000 تن از این نیروهای امنیتی از اهالی سنجار و 1500 تن از آوارگان تشکیل خواهد شد.

در ادامه بند مربوط به محور امنیتی همچنین ذکر شده که به حضور پ ک ک از سنجار و مناطق اطراف آن پایان داده خواهد شد و این گروه هیچ نقشی در این منطقه نخواهد شد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا