سرخط خبرهاسیاسی

دوم اکتبر موعد برگزاری انتخابات مجلس شورای قطر/ ثبت نام نامزدها آغاز شد

ثبت نام از نامزدهای انتخابات مجلس شورای قطر از امروز یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 4 عصر تا 8 شب انجام خواهد شد.

میدل ایست نیوز:  «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر امروز یکشنبه با صدور فرمانی، موعد برگزاری انتخابات مجلس شورای قطر را تعیین کرد.

در فرمان شماره 40 سال 2021 امیر قطر، شنبه دوم اکتبر 2021 موعد برگزاری انتخابات مجلس شورای قطر تعیین شد.

از طرفی دیگر ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس شورای قطر در نخستین دوره خود از امروز یکشنبه آغاز شد و تا پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

وزارت کشور قطر در اطلاعیه ای اعلام کرد: بنابر احکام قانون نظام انتخاباتی مجلس شورای قطر و در چارچوب جدول زمانبندی انتخابات، ثبت نام از نامزدهای انتخابات مجلس شورای قطر از امروز یکشنبه آغاز شد و تا پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

در ادامه اطلاعیه وزارت کشور قطر آمده است که ثبت نام از ساعت 4 عصر تا 8 شب در دانشگاه قطر انجام خواهد شد.

نامزدهای انتخابات مجلس شورای قطر، باید قطری بوده، در هنگام ثبت نام به 30 سالگی رسیده باشند، تسلط به خواندن و نوشتن به زبان عربی داشته باشند و از حوزه انتخابیه منطقه خود ثبت نام کنند.

از دیگر شروط نامزدهای انتخابات مجلس شورای قطر این است که شخص باید دارای حسن شهرت، امانت دار، صادق و اخلاق حسنه باشد و محکومیت قضایی و جرائم ناموسی نداشته باشند و شروط رای دهندگان را نیز دارا باشند.

«تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر در سخنرانی خود طی مراسم افتتاح 49 امین نشست عادی مجلس شورای قطر در 3 نوامبر 2020، موعد برگزاری اولین انتخابات پارلمانی در قطر را اکتبر 2021 اعلام کرده بود.

گفتنی است مجلس شورای قطر، نهاد قانون گذار این کشور است و از مسئولیت های آن می توان به بررسی پرونده هایی که از شورای وزیران به این نهاد ارجاع می شود نظیر پروژه های قوانین، سیاست کلی کشور در بخش های سیاسی، اقتصادی و اداری و بودجه های پروژه های اصلی کشور و ارائه توصیه و صدور دستوراتی در خصوص این مسائل اشاره کرد.

همچنین بخوانید

برگزاری نخستین انتخابات مجلس شورای قطر به چه معناست؟

منبع
الخلیج آنلاینالعربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا