سرخط خبرهاسیاسی

دومین رایزنی تلفنی وزرای دفاع کویت و امریکا طی چند روز گذشته

وزیر دفاع کویت با همتای امریکایی خود در دومین تماس تلفنی خود طی چند روز گذشته درباره مهم‌ترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی کرد.

میدل ایست نیوز: «حمد جابر العلی الصباح»، وزیر دفاع کویت با «لوید اوستن»، همتای امریکایی  خود در دومین تماس تلفنی خود طی چند روز گذشته درباره مهم‌ترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی کرد.

دو طرف در این تماس تلفنی درباره شماری از مسائل مورد اهتمام مشترک دو کشور و مهم‌ترین تحولات در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کردند.

به گزارش وزارت دفاع کویت، الصباح ضمن دعوت از همتای امریکایی خود برای سر به کویت، بر عمق روابط دو کشور و تمایل‌شلن برای تقویت و توسعه این روابط تاکید کرد.

وزارت امور خارجه کویت هم پیش از این اعلام کرده بود دولت این کشور با عبور 5 هزار پناهجوی افغان از خاک این کشور به امریکا موافقت کرده است.

وزارت امور خارجه کویت در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تصمیم بنا به دستور «نواف الاحمد الجابر الصباح»، امیر کویت و به منظور قدردانی از روابط استراتژیک کویت و امریکا و برای تقویت همکاری فیمابین و تداوم نقش بشردوستانه کویت اتخاذ شده است.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا پیش از این در نشست خبری مشترک با «احمد ناصر المحمد الصباح»، همتای کویتی خود گفته بود که انتقال مترجمان افغان به کویت که با نیروهای ارتش کشورش در افغانستان همکاری می‌کرده‌اند، از موضوع های مورد گفت‌وگو با مقام های کویتی بوده است.

انتقال مترجمان افغان به این دو کشور برای در امان ماندن آنان از بیم حملات تلافی جویانه طالبان انجام خواهد شد.

منبع
الخلیج اونلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا