سرخط خبرهاسیاسی

قدردانی «جبران باسیل» از «امیرعبداللهیان» بابت ارسال محموله سوخت

«جبران باسیل» در تماس تلفنی با حسین امیر عبداللهیان از فروش و ارسال محموله سوخت از سوی ایران به مقصد لبنان تشکر و قدردانی کرد.

میدل ایست نیوز: «جبران باسیل» رئیس جریان ملی آزاد لبنان در تماس تلفنی با حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ضمن تبریک انتخاب وی به سمت وزیر امور خارجه، از فروش و ارسال محموله سوخت از سوی ایران به مقصد لبنان تشکر و قدردانی کرد.

براساس بیانیه رسمی وزارت امور خارجه ایران، جبران باسیل با انتقاد از سیاست های آنهایی که می خواهند به مردم‌ لبنان گرسنگی بدهند تا به اهداف سیاسی خود برسند، خواستار گسترش همه جانبه روابط فی‌مابین شد و ضمن انتقال پیام میشل عون برای رئیس جمهوری اسلامی ایران، در خصوص تحولات منطقه با وزیر امور خارجه ایران به تبادل نظر پرداخت.

امیر عبداللهیان نیز در این گفت وگوی تلفنی، آمادگی ایران برای فروش محصولات نفتی خود به مشتریان جدید را مورد تاکید قرار داد و افزود: اگر دولت و تجار لبنان باز هم سوخت نیاز داشته باشند، ایران آمادگی فروش و ارسال آن را داشته و تدبیری که رهبر پرافتخار حزب الله برای پایان دادن به این بحران دست ساخته صهیونیست ها ضد مردم لبنان انجام داد، موید این واقعیت است که مسیر سرافرازی لبنان تنها از اتکا به خود و استفاده از سرمایه‌ها و منابع خود می گذرد.

وزیر امور خارجه ایران با اعلام اینکه در حوزه گسترش روابط دوجانبه با لبنان هیچ‌ محدودیتی وجود ندارد، دفاع همیشگی جمهوری اسلامی ایران از دولت، ارتش و مقاومت لبنان را مورد تاکید قرار داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا