سرخط خبرهاسیاسی

توضیح سازمان هواپیمایی عراق درباره لغو صدور ویزای فرودگاهی/ داشتن کارت واکسیناسیون اجباری نیست

سازمان هواپیمایی عراق با تایید خبر میدل ایست نیوز به توضیح توقف صدور ویزای فرودگاهی برای زائران و مسافران خارجی در مراسم اربعین پرداخت.

میدل ایست نیوز: سازمان هواپیمایی عراق در تایید خبر میدل ایست نیوز نسبت به توقف صدور ویزای فرودگاهی برای زائران و مسافران خارجی در مراسم اربعین به توضیح آن پرداخت.

«جهاد الدیوان»، سخنگوی سازمان هواپیمایی عراق به الفرات گفت: تصمیم لغو صدور ویزا در فرودگاه‌های عراق جزء اختیارات ما نیست بلکه اقداماتی است که وزارت کشور آن را اتخاذ و به اداره امور روادید ابلاغ کرده است و این اداره بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی فعالیت می کند.

وی گفت: ملاک ما آزمایش pcr و 72 ساعت پیش از ورود به عراق است و داشتن کارت واکسیناسیون اجباری نیست.

پیش از این، «میدل ایست نیوز» اعلام کرده بود ژنرال «محمد البیاتی» منشی شخصی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در نامه‌ای به وزیر کشور عراق تأکید کرده که نخست‌وزیر عراق با توقف صدور روادید برای زایران عتبات و منحصر کردن صدور روادید به سازمان گردشگری در وزارت فرهنگ موافقت کرده است.

این سند تأکید کرده که سازمان گردشگری تنها نهاد قانونی است که حق صدور روادید برای تورهای گردشگری و گروه های زیارتی را دارد و این کار ازطریق شرکت‌های مجاز پس از رزرو هتل و برنامه مشخص گردشگری که در آن روند ورود و خروج و جابه‌جایی گروه‌های زایران عتبات مقدس کاملا مشخص و تنظیم شده باشد انجام می‌شود تا بخش اقتصادی و گردشگری در کشور رونق پیدا کند.

براساس بیانیه رسمی دفتر نخست‌وزیر عراق در راستای تقویت گردشگری دینی در این کشور، هر زائری که وارد عراق می‌شود باید با هزینه خود در فرودگاه‌های بغداد و نجف اشرف آزمایش PCR بدهد و در صورت مثبت بودن آزمایش وارد قرنطینه شود.

همچنین زائران بیشتر از 7 روز اجازه ماندن در خاک عراق را ندارند.

این بیانیه درباره صدور روادید برای زائران تأکید کرده که زائران باید به صورت گروه‌های حداقل 5 نفره و با ضمانت یک شرکت گردشگری مورد تأیید سازمان گردشگری عراق درخواست روادید بدهند و شرکت مزبور موظف به تنظیم برنامه کامل برای زایران شامل آزمایش، تردد در عراق، رزرو محل اقامت، تأمین غذا و بهداشت است.

برای افراد کم‌تر از گروه 5 نفره هم درصورتی که قبلا در هتل‌های درجه یک یا ممتاز رزرو کرده باشند، روادید صادر می‌شود.

این بیانیه افزوده که گروه‌های گردشگر 5 نفر به بالا درصورتی که با خطوط هوایی العراقیه وارد فرودگاه‌های بغداد یا نجف اشرف شوند، ویزای فرودگاهی دریافت می‌کنند.

براساس این بیانیه، سازمان گردشگری عراق موظف به اعلام لیست هتل‌های درجه یک یا ممتاز و نام‌های شرکت‌های گردشگری مورد تأیید و هماهنگی‌های لازم با وزارت خارجه و کشور شده است.

منبع
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا