اقتصادیسرخط خبرها

عراق به دنبال از سرگیری مبادله تجاری با قطر

مبادله تجاری بین عراق و قطر به دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش قابل توجه ای یافت اما اکنون عراق به دنبال از سرگیری مجدد آن است.

میدل ایست نیوز: «عمر البرزنجی»، سفیر عراق در قطر تاکید کرد که کشورش به دنبال از سرگیری مبادله تجاری با قطر پس از کاهش قابل توجه آن پس از انتشار ویروس کرونا است.

وی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «مصطفی شیخ عبدالرحمن»، رئیس اتحادیه واردکنندگان و صادرکنندکان اقلیم کردستان در سلیمانیه گفت: شیوع کرونا در مسیر صادرات کالا از اقلیم کردستان و عراق به قطر مانع تراشی می کند و ما تلاش می کنیم تا مبادله تجاری بین دو کشور به وضعیت گذشته بازگردانیم.

سفیر عراق در قطر از اتحادیه واردکنندگان و صادرکنندگان اقلیم کردستان خواست در زمینه فعالیت های تجاری با قطر با دولت فدرال عراق هماهنگ باشند چرا که کمیته مشترکی بین دو کشور وجود دارد.

وی تاکید کرد که قطر به همه محصولات کشاورزی اقلیم کردستان و عراق نیاز دارد زیرا بازار این کشور برای تامین محصولات وابسته به خارج است.

البرزنجی گفت عراق و اقلیم می توانند نیازهای قطر به محصولات کشاورزی را تامین کنند، روزانه 8 پرواز به قطر انجام می شود اما امکان صادرات هوایی همه کالاها به دلیل گرانی وجود ندارد بنابراین باید راه های دیگری نظیر دریا ایجاد شود.

وی اشاره کرد که حجم مبادله تجاری بین قطر و عراق طی سال های گذشته به 226 میلیون ریال قطر رسیده است و در سال 2018 به 72 میلیون دلار افزایش داشته است اما به دلیل کرونا جریان تجاری بین دو کشور متوقف شده و باید دوباره از سرگرفته شود.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا