خبر اولسیاسی

تایمز: تصمیم امریکا در خارج کردن پاتریوت از عربستان، نگرانی سعودی‌ها را برانگیخته است

روزنامه بریتانیایی تایمز در گزارشی نوشت که خارج کردن سامانه های پاتریوت توسط امریکا از عربستان، سعودی ها را نگران کرده است.

میدل ایست نیوز: روزنامه «تایمز»، در گزارشی نوشت تصمیم وزارت دفاع امریکا برای خارج کردن سیستم های پدافندی پاتریوت از عربستان، نگرانی سعودی ها درباره تعهدات نظامی امریکا در خاورمیانه را برانگیخته است.

در این گزارش که توسط «مایکل ایوانز»، تهیه شده، آمده تصاویری توسط ماهواره ها اخذ شده که نشان می دهد مکان نصب سامانه های پاتریوت در پایگاه هوایی امیر سلطان، خالی است.

تصمیم پنتاگون در خارج کردن سامانه های پدافندی با تصمیم آن برای انتقال سامانه های دفاعی به آسیا برای مقابله با تهدید چین همزمان شد.

پیش از این سفر «لوید آستین»، وزیر دفاع امریکا به عربستان لغو شد اما عربستان اشاره ای نکرد که لغو سفر وزیر دفاع امریکا ارتباطی با خارج کردن سامانه های پاتریوت داشته یا خیر.

«جان کربی»، سخنگوی وزارت دفاع امریکا اما تاکید کرد که امریکا به حضور نظامی قوی خود در خاورمیانه ادامه می دهد.

امریکا در سال 2019 و پس از حمله به تاسیسات نفتی عربستان، سیستم ها و سامانه های پدافندی دوربرد و همچنین موشک های پاتریوت و رادار و صدها سرباز به ریاض فرستاد.

امریکا برای مقابله با جبهه های دیگر از جمله روسیه و چین، سعی دارد حضور نظامی خود در خاورمیانه را کاهش دهد و بیشتر بر مقابله با چالش های به وجود آمده توسط چین و روسیه متمرکز شود.

به گفته «محمود علوش» تحلیلگر مسائل سیاسی، نقش آفرینی امریکا در مسائل منطقه طی دوره آتی تا حد زیادی کاهش خواهد یافت و این مساله فرصتی برای قدرت های منطقه ای بزرگ ایجاد می کند تا نقش آفرینی بیشتری در منطقه داشته باشند.

همچنین بخوانید

تصمیم بایدن برای خارج کردن «پاتریوت» از خاورمیانه به چه معناست؟

منبع
القدس العربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا