خبر اولسیاسی

چرا ترکیه دستگیری والی داعش در سوریه را اعلام نمی کند؟

نیروهای ترکیه در سوریه توانسته‌اند «ابوعبدالرحمن الحموی»، والی جدید داعش در سوریه، را یک هفته بعد از تعیین وی به این سمت دستگیر کنند.

میدل ایست نیوز: نشریه لبنانی النهار به نقل از یک مقام آگاه خبر داد که نیروهای ترکیه در سوریه توانسته‌اند «ابوعبدالرحمن الحموی»، والی جدید داعش در سوریه، را یک هفته بعد از تعیین وی به این سمت دستگیر کنند اما تاکنون این موضوع را اعلام نکرده‌اند.

این نشریه به نقل از یک منبع آگاه که نخواسته نامش فاش شود گفته که الحموی در شهر جرابلس در شمال شرق حلب که در کنترل نیروهای ترکیه است ساکن بوده و نیروهای ترکیه توانسته‌اند محل اختفای وی را شناسایی کنند.

براساس این گزارش، این والی داعش در حال حاضر در وضعیتی شبیه به حصر خانگی و نه بازداشت است بی آنکه دولت ترکیه چیزی را در این باره اعلام کند.

این نشریه افزوده که احتمالا ترکیه در پی آن است که تروریست‌های داعش را به همکاری با خود علیه نیروهای کرد در سوریه متقاعد کند.

این گزارش همچنین تأکید کرده که ابوعبدالرحمن الحموی با نام اصلی «عباد السقا» زاده حماه است که در یونان سکونت داشته و در سال 2011 و در پی ناآرامی‌های سوریه به این کشور منتقل شده و در آغاز با جبهة النصره بیعت کرده ولی با جدا شدن داعش از جبهة النصره به داعش پیوسته است.

براساس این گزارش، با وجود آنکه ترکیه رسما بازداشت این تروریست را اعلام نکرده، خبر آن در میان تروریست‌های داعش پخش شده و نتیجه آن کاهش عملیات تروریست‌های داعش بوده است.

منبع
النهار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا