سرخط خبرهاسیاسی

صدر: خطری متوجه مسالمت اجتماعی عراق نیست/ نخست وزیر باید «نه شرقی و نه غربی» باشد

«مقتدی صدر» با انتشار بیانیه‌ای از همگان خواست که خویشتندار باشند و برای اقتدار و قدرت عراق تلاش کنند و افزود که در چارچوب قانون با فساد مبارزه می کند.

میدل ایست نیوز: «مقتدی صدر» با انتشار بیانیه‌ای از همگان خواست که خویشتندار باشند و برای اقتدار و قدرت عراق تلاش کنند و افزود که در چارچوب قانون با فساد مبارزه می کند.

او در این بیانیه کوتاه که در توئیتر خود منتشر کرد ظاهرا در پاسخ به بیانیه مشترک گروه‌های سیاسی شیعه، نوشت که «مسالمت‌ اجتماعی در میهن من با خطر مواجه نخواهد شد».

صدر تأکید کرد که فقط به سلامت ملت و عراق فکر می‌کند و به همه توصیه کرد که خویشتندار باشند و منافع عمومی را بر منافع شخصی اولویت دهند.

او نوشت: «ما بودیم که دربرابر اشغالگری و تروریسم و عادی‌سازی روابط با اسرائیل مقاومت کردیم و هرگز دست بر هیچ عراقی‌ای بلند نخواهیم کرد».

وی افزود که در چارچوب قانون با فساد مبارزه می‌کند و نخست‌وزیر آینده «نه شرقی و نه غربی» باید باشد و از همه خواست که برای بازگرداندن اقتدار و قدرت عراق تلاش کنند.

با توجه به شباهت برخی عبارات و کلمات، به نظر می‌آید که این بیانیه واکنش صدر به بیانیه مشترک نیروهای سیاسی شیعه (الاطار التنسیقی) باشد که کمتر از یک ساعت پیش درباره نتایج انتخابات عراق منتشر شد.

در بیانیه‌ این نیروها آمده که پیش از این اعلام کرده بودیم که براساس داده‌های فنی روشنی که در اختیار داریم نتایج اولیه انتخابات اعلام‌شده توسط کمیساریا را نمی‌پذیریم.

این بیانیه افزوده که آشفتگی و سردرگمی در اعلام نتایج طی دو روز گذشته و بی دقتی در اعلام واقعیت‌ها موجب تقویت بی‌اعتمادی به عملکرد کمیساریای عالی مستقل انتخابات شده و بار دیگر تأکید می‌کنیم که نتایج اعلام شده را نمی‌پذیریم.

در این بیانیه تأکید شده که ادامه این وضعیت مسالمت‌ اجتماعی در عراق را با خطر مواجه می‌کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا