سرخط خبرهاسیاسی

جهاد اسلامی، اسرائیل را تهدید به جنگ کرد

دبیرکل جهاد اسلامی گفت به حمایت از اسرای فلسطینی ادامه می دهند حتی اگر این مساله منجر به جنگ با اسرائیل شود.

میدل ایست نیوز: «زیاد النخالة»، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی نسبت به احتمال وقوع جنگی دیگر با اسرائیل در صورت ادامه تجاوزات و جنایات آن علیه اسرای فلسطینی هشدار داد.

وی در اظهاراتی در واکنش به تصمیم 250 نفر از اسرای جهاد اسلامی به اعتصاب غذا در پی مجازات‌ها و اقدامات سرکوبگرانه سازمان زندان‌های اسرائیل، اظهار داشت که جنبش متبوعش هرگز اجازه نخواهد داد که اسرا همچون قربانیانی در دست اسرائیل باشند و قاطعانه از آنان حمایت خواهد کرد.

النخاله تصریح کرد که ما به حمایت از اسرا به تمامی شیوه‌های ممکن ادامه می‌دهیم حتی اگر این مسئله به جنگی دیگر ختم شود و هیچ توافقنامه‌ ای هم نمی تواند ما را از این حمایت ها بازدارد.

گفتنی است که باشگاه اسرای فلسطینی اخیرا اعلام کرد که 250 نفر از اسرای جهاد اسلامی در اعتراض به اقدامات سرکوبگرانه اسرائیل دست به اعتصاب غذا زده اند.

«قدوره فارس»، رئیس این مرکز حقوقی تصریح کرد که قرار است پس از گذشت 7 روز، صد نفر از این اسرا دست به اعتصاب آب هم بزنند و به تدریج به تعداد آن ها افزوده خواهد شد.

وی طی نشست خبری در رام‌الله گفت که زندانی‌های فلسطینی برای دفاع از حقوق خود دست به اعتراض زده‌اند.

فارس اعلام کرد که اسیران فلسطینی جهت اعلام اعتراض خود به مجازات اسرائیل پس از فرار برخی زندانی‌ها در ششم سپتامبر از زندان فوق امنیتی جلبوع، به اعتصاب غذای نامحدود آغاز کرده‌اند.

به گفته وی اداره زندان‌های اسرائیل، زندانی‌های مذکور را به اتاق‌های جداگانه منتقل کرده و زندانی‌ها نیز این اقدام را رد می‌کنند.

شمار اسرای جهاد اسلامی در زندان های اسرائیل حدود 400 نفر اعلام شده است.

به گفته باشگاه اسرای فلسطینی، خواسته این اسرا، توقف اقدامات سرکوبگرانه سازمان زندان ها به ویژه مجازات های اعمال شده پس از فرار 6 اسیر فلسطینی از زندان جلبوع در سپتامبر گذشته است.

گفتنی است، شش اسیر فلسطینی در تاریخ 6 سپتامبر جاری موفق به فرار از زندان فوق امنیتی جلبوع در شمال اسرائیل شدند.

نیروهای امنیتی اسرائیل عملیات گسترده‌ای را برای یافتن اسیران فراری فلسطینی آغاز و طی روزهای گذشته 4 تن از آنها را بازداشت کرده‌ بودند.

زندان جلبوع در شمال اسرائیل با نظارت کارشناسان ایرلندی ساخته و در سال 2004 افتتاح شد و از امنیتی‌ترین زندان‌های این کشور به شمار می‌رود.

منبع
مرکز اطلاع رسانی فلسطین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا