خبر اولسیاسی

مقتدی صدر: فراکسیون صدر فراکسیون بزرگ پارلمان است / نتایج را قبول دارم

مقتدی صدر تأکید کرد که که اکنون مشخص شده که «فراکسیون صدری» «فراکسیون بزرگ تر» به لحاظ انتخاباتی و مردمی است.

میدل ایست نیوز: پس از اعلام نتایج نهایی غیر قطعی انتخابات عراق، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر، با انتشار بیانیه ای ضمن اعلام پذیرش نتایج انتخابات جریان صدر را «فراکسیون بزرگ مجلس» و در نتیجه برخوردار از حق تشکیل دولت جدید دانست.

او در این بیانیه تأکید کرد که از هم‌اکنون دیگر مطلقا نباید انتخابات و نتایج آن و ائتلاف‌های برآمده از آن محل اختلاف و نزاع و درگیری‌ها باشد و بلکه «باید گفت که چنین نزاع‌هایی ممنوع و درگیری مسلحانه و بر هم زدن امنیت و آسیب زدن به ملت و امنیت و رزق و کرامت و سلامت آنها حرام است».

صدر افزود که روند دموکراتیک باید با شفافیت و پاکدستی و برخورداری از روحیه رقابت شرافتمندانه و پذیرش طرف‌های دیگر و نیز پذیرش نتایج انتخابات همراه باشد زیرا انتخابات صدای ملت است «که یک روز با و یک روز بر تو است و این همه به عملکرد و پاکدستی و دستاوردهای تو مربوط می‌شود».

وی تأکید کرد که در این راستا نتایج اعلام‌شده توسط کمیساریا را هرچه باشد کاملا می‌پذیرد «چون یقین دارم که تلاش ما بیش از هر چیز کسب رضایت خداوند است و اینکه ما در حق ملت کوتاهی نکردیم و برای همین ملت در این روند دموکراتیک در حق ما کوتاهی نکرد و تاکنون نه آنها از دست ما خسته شده‌اند نه ما از دست آنها».

صدر همچنین گفت که اکنون مشخص شده که «فراکسیون صدری» «فراکسیون بزرگ تر» به لحاظ انتخاباتی و مردمی است و این همه «در برابر چشم خداوند و از لطف و نعمت اوست که ما از کسانی نبودیم که ملت به آنها پشت کرد و در این راستا می کوشیم که ائتلاف ملی غیر فرقه‌ای و غیر نژادی تحت خیمه اصلاح و براساس آمال ملت عراق برای تشکیل «دولت خدمات» ایجاد کنیم».

وی تأکید کرد که دولت مورد نظر وی «پاکدست و کوشا برای حفاظت از میهن و امنیت و حاکمیت و کرامت ملت است  ومنافع شخصی و حزبی و گروهی و فرقه‌ای و نژادی را بر منافع عمومی عراق و ملت عراق ترجیح نمی‌دهد و میان فرقه‌ها جز به لحاظ اصلاح و خدمت و عشق به میهن فرقی نمی‌گذارد.

او دولت مورد نظرش را «پدری فناشده در میهن» خواند و تأکید کرد که مطلقا اجازه تشکیل دولتی جز این را نخواهد داد و خود و ملت و پارلمان بر عملکرد آن نظارت و آن را تصحیح خواهد کرد و از برملا کردن فساد و حمایت از اصلاحات دست نخواهد شست.

صدر همچنین از «برخورد و تنبیه تحت چارچوب قانون و عرف‌های اجتماعی برای هر کسی که کوتاهی کند به خصوص اگر وابسته به ما باشد» سخن گفت و تأکید کرد که «دنیاپرستان و سرسپردگان به بیرون و کسانی که در برابر فساد چشم خود را می‌بندند و منافع ملت را کنار می‌گذارند از ما نیستند».

او خطاب به همه طیف‌های ملت عراق خواست که دست در دست هم برای اصلاح میهن و پایان دادن به فساد و اشغالگری و عادی‌سازی روابط و تروریسم و سرسپردگی به دور از اختلاف و ترور شخصیت و درگیری تلاش کنند و افزود که عراق به صلح نیاز دارد نه جنگ.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا