اقتصادیسرخط خبرها

لغو بخشی از هشدار هوایی مربوط به حریم هوایی عراق پس از 7 سال

هشدار مربوط به حریم هوایی عراق که آن را ناامن و خطرناک برای هواپیماهای امریکایی و به مدت 8 سال اعلام کرده بود، پس از 7 سال لغو شد.

میدل ایست نیوز: شرکت عمومی خدمات ناوبری هوایی وزارت حمل و نقل عراق اعلام کرد که بخشی از هشدار هوایی اداره هوانوردی فدرال که در سال 2014 و در پی جنگ با داعش در عراق اعمال شده بود، برداشته شد.

«جاسم عبد علی»، مدیر اداره ترافیک هوایی در این رابطه گفت: پس از انجام دستورات ناصر حسین الشبلی، وزیر حمل و نقل عراق و هماهنگی بالا با همه طرف های مرتبط و تلاش های صورت گرفته برای ارتقای سطح خدمات هوانوردی و مشارکت در نشست ها و سمینارهای متعدد با سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی (ایکاو) و انجمن حمل و نقل هوایی (ایاتا) و شرکت هایی که از حریم هوایی عراق عبور می کنند، بخشی از هشدار هوایی که سال 2014 و در پی جنگ با داعش بر حریم هوایی عراق اعمال شده بود، برداشته شد.

وی توضیح داد که کاهش سطح هشدار نسبت به حریم هوایی عراق، گام مثبتی است که ابعاد اقتصادی واضحی دارد و منجر به افزایش عبور هواپیماها از حریم هوایی عراق و افزایش درآمدهای عراق از این بخش می شود.

جاسم عبد علی اشاره کرد که سازمان هوانوردی فدرال، هشدار مربوط به حریم هوایی عراق که آن را ناامن و خطرناک برای هواپیماهای امریکا و به مدت 8 سال اعلام کرده بود را تغییر داده و پرواز در ارتفاع بالای 32 هزار پا را به عنوان ارتفاع ایمن و مناسب برای عبور و مرور شرکت های هواپیمایی اعلام کرده است.

منبع
السومریة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا