سرخط خبرهاسیاسی

سفیر امریکا ضمن حمایت از کمیساریای عالی: انتخابات اخیر آرام‌ترین و بهترین انتخابات عراق بود

سفیر امریکا در عراق اعلام کرد واشنگتن 10 میلیون دلار به یونامی برای برگزاری انتخابات عراق پرداخت کرده است.

میدل ایست نیوز: «متیو تولر»، سفیر امریکا در عراق اعلام کرد واشنگتن 10 میلیون دلار به هیات نمایندگی سازمان ملل (یونامی) برای برگزاری انتخابات عراق پرداخت کرده است.

تولر در سخنانی در پژوهشکده خاورمیانه که در اربیل برگزار شد، گفت: کمیساریای عالی انتخابات توانست انتخابات خوبی در عراق برگزار کند.

وی افزود: عراقی‌ها قادر به اداره امور خود بدون مداخلات خارجی هستند و توافق راهبردی مناسبات ما با عراق را مشخص کرده است.

سفیر امریکا با بیان اینکه امریکا به ده‌ها طریق به عراق کمک کرده است، اظهار داشت: عراق گازهای مضر و گلخانه‌ای خود را کاهش خواهد داد.

تولر با بیان اینکه امریکا تمایل دارد دولت جدید عراق در سریع‌ترین زمان ممکن بر اساس نتایج انتخابات اخیر تشکیل شود، اظهار داشت: مسئولیت ما تامین امنیت و ثبات برای عراق است و امریکا معتقد است باید به همکاری با این کشور ادامه دهد.

وی در پایان تاکید کرد: عراق با مشکلات برق، آموزشی و محیط زیست دست به گریبان است و امریکا تمایل دارد تا این بخش‌ها را تقویت کند، ما می خواهیم مردم عراق روی پاهای خود بایستند.

سفیر امریکا ادامه داد: جامعه جهانی، سازمان ملل و امریکا تاکید کردند که مردم عراق شایسته این هستند که دولتی بر اساس فرایند انتقال مسالمت‌آمیز قدرت داشته باشند.

وی درباره انتخابات اخیر عراق گفت: این انتخابات از منظر فنی و آمادگی‌های قبلی موفق‌آمیز بود و آرام‌ترین و بهترین انتخاباتی بود که در این کشور برگزار شد.

تولر گفت: ما خواهان تشکیل مسالمت‌آمیز دولت عراق بدون هیچگونه مداخله‌ای هستیم و نباید دولت بر اساس خشونت تشکیل شود.

سفیر امریکا در پایان اظهار داشت: تصمیم تشکیل دولت مربوط به ملت عراق است زیرا این ملت بود که در انتخابات رای داد.

منبع
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا