خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

روسیه 300 جوان سوری را برای اعزام به لیبی استخدام می کند

منابع آگاه اعلام کردند روسیه از دفاتر امنیتی وابسته به «لشکر پنجم» خواسته تا 300 جوان سوری را برای اعزام به لیبی به خدمت گیرد.

میدل ایست نیوز: منابع آگاه اعلام کردند روسیه از دفاتر امنیتی وابسته به «لشکر پنجم» مورد حمایت خود خواسته تا 300 جوان سوری از استان‌های مختلف تحت تسلط دمشق برای اعزام به لیبی به خدمت گیرد تا در حفاظت از برخی تاسیسات نفتی این کشور به همراه نیروهای روسی و نیروهای خلیفه حفتر مشارکت کنند.

منابع مذکور به العربی الجدید گفتند: دفاتر امنیتی لشکر پنجم روز گذشته (پنجشنبه) از واسطه‌های خود خواسته تا در سربازگیری 300 جوان از استان‌های مختلف تحت کنترل نظام سوریه برای اعزام به لیبی در قالب قراردادهایی و به منظور حفاظت از تاسیسات نفتی مناطق تحت سلطه خلیفه حفتر همکاری کند.

این منابع افزودند: مدت قراردادها سه ماهه و مزد آن 3000 دلار امریکا خواهد بود با این شرط که داوطلب سوری پیش از این در جنگ زخمی و دارای معلولیتی ناشی از آن نباشد و یا اینکه دچار بیماری‌هایی نظیر بیماری قلبی یا دیابت و غیره نباشد.

منابع یاد شده افزودند: روسیه این باز حقوق داوطلبان جدید را نسبت به دوره‌های پیش 25 درصد کاهش داده است، پیش از این سوری ها برای هر ماه 1500 دلار برای حفاظت از تاسیسات نفتی لیبی از روس‌ها دریافت می کردند.

دفاتر امنیتی لشکر پنجم پنجشنبه هفته بعد را به عنوان آخرین زمان دریافت اطلاعات و درخواست داوطلبان جدید اعلام کرد تا داوطلبان از مناطق مختلف سوریه با اتوبوس به مرکز اصلی لشکر پنجم در شهر لاذقیه منتقل شوند و نماینده روس پس از بررسی اطلاعات و درخواست‌ها، افراد برگزیده به پایگاه هوایی حمیمیم روسیه انتقال داده شده و با دو فروند هواپیمای ترابری نظامی ایلیوشین به لیبی اعزام شوند.

روسیه در دسامبر گذشته هم 373 سوری را در قالب قراردادی سه ماه و 15 روزه برای حفاظت از تاسیسات نفتی به لیبی اعزام کرده بود.

به گفته منابع آگاه، اغلب افراد اعزامی که اخیرا به سوریه بازگشتند، تاکید کردند دلالان و فرماندهان لشکر پنجم 500 دلار از حقوق آنها را برای خود برداشتند تا این افراد در قراردادهای جدید برای اعزام به لیبی دوباره حضور داشته باشند.

افراد انتخاب شده پیش از اعزام به لیبی به مدت 15 روز تحت آموزش‌های نظامی قرار می گیرند.

لشکر پنجم در اواخر سال 2016 میلادی همزمان با افزایش مداخلات نظامی روسیه در سوریه تشکیل شد تا یکی از مهم‌ترین گروه‌های نظامی وابسته به روسیه در کنار نیروهای سوری باشد، روسیه کنترل کاملی بر فرماندهان، تامین مالی و تحرکات لشکر پنجم دارد.

از طريق
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا