سیاسی

دیدار هیئت حزب دموکرات کردستان با نوری المالکی و هادی العامری در بغداد

نوری المالکی با تأکید بر ضرورت اتحاد نیروهای سیاسی در شرایط کنونی بحران تردید درباره نتایج انتخابات را همچنان پابرجا دانست.

میدل ایست نیوز: با افزایش دیدارهای نمایندگان گروه‌های سیاسی عراق، هیئت مذاکره‌کننده حزب دموکرات کردستان در بغداد با «نوری المالکی»، رئیس ائتلاف دولت قانون، دیدار کرد.

بر اساس بیانیه دفتر اطلاع‌رسانی المالکی، در دیدار وی با هیئتی از حزب دموکرات کردستان به ریاست «هشیار زیباری» تحولات سیاسی و امنیتی و متغیرهای ناشی از انتخابات و تردیدهای موجود درباره نتایج آن بررسی شد.

وی در این دیدار بر ضرورت اتحاد نیروهای سیاسی در شرایط کنونی تأکید کرد و بحران تردید درباره نتایج انتخابات را همچنان پابرجا دانست و گفت که نیروهای معترض به نتایج انتخابات منتظر پاسخ کمیساریا به شکایت‌هایشان درباره نتایج هستند.

او گفت که اعضای چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه درباره ضرورت ایجاد راه‌حلی که حق منصفانه گروه‌های معترض به نتایج را به موجب قانون تأمین کند اتفاق نظر دارند.

زیباری نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد که این بحران به پایان برسد و افزود که موضع حزب دموکرات تقویت نیروهای سیاسی و نشست پشت میز مذاکره برای تسریع در تشکیل دولت جدید است.

دفتر هادی العامری، رئیس ائتلاف فتح، نیز خبر داد که وی در دیدار زیباری و هیئت همراه وی ائتلاف های سیاسی آینده و تحولات سیاسی کشور به خصوص «موضوع تقلب در انتخابات و نارضایتی عمومی و تظاهرات خشمگینانه ملت علیه سرقت رأی ها» را بررسی کرده است.

صبح امروز هیئت مذاکره کننده حزب دموکرات کردستان به ریاست «هشیار زیباری» با حضور در دفتر هیئت سیاسی جریان صدر در بغداد با سران این جریان دیدار کرد.

دفتر سیاسی جریان صدر با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که در این دیدار نتایج انتخابات بررسی و تأکید شد که رأی گیری الکترونیک که برای اولین بار در عراق انجام می شود تجربه موفقی بوده است.

در این دیدار همچنین بر اهمیت مرحله آینده به عنوان مرحله سازندگی و خدمات و بر ضرورت استقلال دولت از هر گونه دخالت خارجی تأکید شد.

زیباری نیز در این دیدار ضمن تحسین «مواضع مقتدی صدر درباره خدمت رسانی به عراق» تأکید کرد که جریان صدر از «جریان های عقیدتی و مبارز عراقی است که در مرحله کنونی نقش بسیار مهمی دارد».

منبع
ناس نيوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا