خبر اولسیاسی

جزئیات تازه ای از تلاش برای ترور نافرجام نخست وزیر عراق

در این حادثه دست‌کم 10 تن از محافظان الکاظمی زخمی شده‌اند و شماری از خودروهای یگان حفاظت در مناطق اطراف آسیب دیده‌اند.

میدل ایست نیوز: خبرگزاری «روسیا الیوم» به نقل از منابع آگاه جزئیات تازه‌ای از تلاش نافرجام برای ترور «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق، منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، پهپاد انتحاری که منزل مسکونی الکاظمی را هدف قرار داد بیش از 3 دقیقه در منطقه پرواز می‌کرد و نیروهای حفاظت الکاظمی به سمت آن تیراندازی کردند اما نتوانستند آن را سرنگون کنند.

این گزارش افزوده که محل حادثه منزل مسکونی الکاظمی است که پیش‌تر دفتر مؤسسه «الذاکره» بود که در حوزه جمع‌آوری و آرشیو اسناد عراق فعالیت می‌کند و بنیان‌گذار آن الکاظمی است و فاصله اندکی با منزل مسکونی «نوری المالکی» دارد.

در این گزارش آمده که در این حادثه دست‌کم 10 تن از محافظان الکاظمی زخمی شده‌اند و شماری از خودروهای یگان حفاظت در مناطق اطراف آسیب دیده‌اند.

این گزارش افزوده که الکاظمی از ناحیه دست آسیب جزئی دیده اما این آسیب در حدی نیست که حرکت او را محدود کند.

بامداد امروز واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق از تلاش برای ترور «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، با حمله پهپاد انتحاری به منزل مسکونی وی در منطقه خضراء خبر داد.

در بیانیه این واحد که در ساعت 3 بامداد به وقت محلی منتشر شده، آمده که منزل مسکونی نخست وزیر بامداد امروز هدف حمله پهپاد انتحاری قرار گرفته اما آسیبی به نخست وزیر نرسیده است.

الکاظمی با انتشار ویدئویی با تأیید اعلام کرد که حال وی مساعد است و تأکید کرد که نیروهای امنیتی با جدیت برای ساخت کشور تلاش می کنند و با موشک و پهپاد نمی توان کشور ساخت.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا