سرخط خبرهاسیاسی

رایزنی نخست وزیر قطر و دبیرکل شورای همکاری در دوحه

«خالد بن خلیفه آل ثانی»، نخست وزیر قطر و «نایف الحجرف»، دبیرکل شورای همکاری طی این دیدار درباره تقویت روند و پیشرفت شورای همکاری و زمینه های همکاری مشترک رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: «خالد بن خلیفه آل ثانی»، نخست وزیر قطر و «نایف الحجرف»، دبیرکل شورای همکاری درباره تقویت زمینه های همکاری مشترک در شورای همکاری رایزنی کردند.

خبرگزاری رسمی قطر سفر رسمی الحجرف به دوحه و دیدار با نخست وزیر قطر خبر داد و گفت دو طرف طی این دیدار درباره تقویت روند شورای همکاری و زمینه های همکاری مشترک به گونه ای که پاسخگوی آرمان های سران و ملت های کشورهای عضو باشد و جایگاه شورا را در سطح منطقه ای و بین المللی تقویت کند، گفت وگو کردند.

گفتنی است اخیرا در مراسمی با حضور وزرای دفاع کشورهای عضو، «فرماندهی نظامی یکپارچه» کشورهای شورای همکاری در ریاض افتتاح شد.

نایف الحجرف، دبیر کل شورای همکاری، گفته بود که تأسیس این ستاد «پیام عزم ما برای حمایت از امنیت و دستاوردهای کشورهایمان و یکپارچه‌سازی تلاش‌ها و توان این کشورها در برابر تهدیدهاست».

این ستاد عملیات یکپارچه تعدادی از مراکز و ستادهای فرعی دارد که شامل نیروهای زمینی و دریایی و هوایی می‌شود.

الحجرف افتتاح این ستاد را از مهم‌ترین دستاوردهای نظامی شورای همکاری و «پیام صلح برای ساخت آینده» و اقدامی متناسب با حجم تهدیدها در سطح منطقه و افزایش بازدارندگی عنوان کرده بود.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا