خبر اولسیاسی

گفت‌وگوهای نظامی در عراق برای گسترش همکاری میان ارتش و پیشمرگه در مناطق مورد مناقشه

هیئت نظامی بلندپایه از عراق، امروز به مخمور رفته و نشستی با فرماندهان نظامی پیشمرگه خواهد داشت تا طرح های نظامی برای تامین امنیت مناطق مورد مناقشه بغداد و اربیل را بررسی کند.

میدل ایست نیوز: یک هیئت نظامی بلندپایه در عراق صبح امروز به شهر مخمور واقع در نینوا از مناطق مورد مناقشه بین بغداد و اربیل رفت.

هدف از این سفر بررسی همکاری نظامی با نیروهای پیشمرگه برای تامین امنیت شهرها در مقابل حملات عناصر گروه تروریستی داعش است.

سفر این هیئت بلندپایه نظامی به مخمور پس از گذشت 4 روز از سفر مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به این شهر برای نظارت بر عملیات مشترک نیروهای امنیتی عراق و پیشمرگه انجام می شود.

مناطق مورد مناقشه در شمال و شمال شرق عراق در کرکوک، نینوا، صلاح الدین و دیالی طی هفته های گذشته شاهد حملات تروریستی گسترده عناصر داعش بود که شماری شهید و زخمی از جمله از میان نیروهای پیشمرگه برجا گذاشت.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، یک هیئت بلندپایه امنیتی به ریاست معاون فرمانده ستاد عملیات مشترک عراق، معاون رئیس ستاد عملیات ارتش، فرمانده نیروی زمینی به مخمور رفته تا نشست مشترکی با رئیس ستاد کل نیروهای پیشمرگه برای بررسی و هماهنگی امنیتی در مناطق مورد مناقشه داشته باشند.

این هیئت عملیات مشترک و همکاری متقابل را با حضور فرماندهان محورها و ستادهای عملیات نینوا و غرب نینوا بررسی خواهد کرد.

یک افسر پیشمرگه در اتاق عملیات هماهنگی مشترک بین وزارت دفاع عراق و پیشمرگه، نسبت به گسترش همکاری نظامی مشترک در شهر مخمور و سایر مناطق مورد مناقشه ابراز امیدواری کرد.

وی که نخواست نامش فاش شود به العربی الجدید گفت سفر اخیر الکاظمی به اربیل و سپس مخمور برای بررسی امنیت این شهر و مناطق مورد مناقشه بوده و تفاهماتی برای گسترش همکاری نظامی صورت گرفت.

این افسر پیشمرگه بیان کرد هیئتی که امروز به مخمور رفته نشستی با فرماندهان نظامی پیشمرگه خواهد داشت تا طرح های نظامی برای تامین امنیت مناطق مورد مناقشه را بررسی کند.

وی افزود فرماندهان پیشمرگه طرح های مهمی از جمله افزایش شمار نیروهای نظامی در این مناطق، اجرای گشت و عملیات مشترک با ارتش عراق دارد و پس از توافق با این هیئت اجرایی خواهد شد.

منبع مذکور تاکید کرد اگر همکاری نظامی بین ارتش و پیشمرگه تقویت یابد، تحرکات داعش در مناطق مورد مناقشه به پایان خواهد رسید.

گفتنی است جنگنده های عراقی اخیرا حملات هوایی خود به مواضع تروریست ها را افزایش دادند.

مناطق مورد مناقشه بین بغداد و اربیل، از زمان حمله امریکا به عراق در سال 2003، تحت کنترل احزاب و نیروهای کرد بود اما ارتش عراق در سال 2017 و درپی اقدام اقلیم کردستان برای برگزاری همه پرسی جدایی از عراق، نیروهای پیشمرگه را به عقب راند و وارد این مناطق شد.

برخی از شهرها و روستاهای مناطق مورد مناقشه بین بغداد و اربیل به خصوص مخمور، خانقین و کفری، همواره هدف حملات مکرر عناصر داعش قرار می گیرد و شماری نظامی و غیرنظامی در این حملات کشته و زخمی می شوند.

همچنین بخوانید

نگرانی های جدید از سوء استفاده داعش از خلأ امنیتی در مناطق مورد مناقشه بین بغداد و اربیل

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا